نقد فیلم‌های مهم سال 2015

 

 

نقد 8 فیلم کاندید اسکار بهترین فیلم 2016

در این مطلب قصد داریم سایر فیلم‌هایی که کاندید اسکار بهترین فیلم نشدند ولی در سال 2015 جزء مهم‌ترین‌ فیلم‌ها به شمار می‌روند را یکجا کنار هم داشته باشیم. برای خواندن نقدها روی لینک نقدها یا عکس آن کلیک کنید.

 

 

 

هشت نفرت‌انگیز (کوئنتین تارانتینوفیلم هشت نفرت انگیز) The Hateful Height

بی‌شک هر سالی که کوئنتین تارانتینو فیلم داشته باشد، فیلمش یکی از مهم‌ترین‌های سال به شمار می‌رود همچنین که موسیقی فیلم آن با هنرمندی انیو موریکونه شانس اصلی بهترین موسیقی متن سال است.

 

 

 


 


جوی (دیوید اُ راسل) Joyفیلم جوی جنیفر لارنس
چند فیلم اخیر اُ راسل جزء مهم‌ترین فیلم‌های سال بودند و این بار با وجود قرار گرفتن در فهرست ده فیلم برتر برخی منتقدان از فهرست اسکار جای ماند اما تنها رقیب بری لارسن بازیگر نقش اول زن، جنیفر لارنس برای این فیلم شناخته می‌شود.

 

نقد فیلم جوی Joy / رویایی که به حقیقت می‌پیوندد

 


 

 

استیو جابز (دنی بویل) Steve Jobs فیلم استیو جابز

استیو جابز ساختة دنی بویل دومین فیلم ساخته شده از این نابغه کمپانی اپل است که به مراتب بهتر از نسخه اولی آن به شمار می‌رود. این فیلم با فیلمنامه درخشان آرون سورکین و بازی تحسین برانگیز مایکل فاسبیندر شناخته می‌شود. فیلم قرار نیست یک بایوگرافی باشد و تنها به سه مقطع کوتاه از زندگی و معرفی استیو جابز می‌پردازد. شما در عین حال قدرت جابز را تحسین و در عین حال ممکن است از خودکامگی‌هایش احساس انزجار کنید.

 

نقد فیلم «استیو جابز» / تصویر بسیار متفاوت سورکین و بویل از شمایل پنهانیِ جابز

 

 


 

 

دختر دانمارکی (تام هوپر) The Danish Girlفیلم دختر دانمارکی

تام هوپر برنده اسکار برای فیلم «سخنرانی پادشاه» این بار سراغ بیوگرافی اولین هنرمند تراجنسی رفته که در طول تاریخ موفق به عمل تغییر جنسیت شده است. از ابتدای سال ادی ردماین برای بازی در این نقش جزء شانس‌های اصلی اسکار معرفی می‌شد.

 

نقد فیلم «دختر دانمارکی»/ دو نقش‌آفرینی خارق العاده

 

 


 

 

سیکاریو (دنیس ویلانوا) Sicarioامیلی بلانت در سیکاریو

سیکاریو یکی از مهیج‌ترین تریلرهای جنایی سال به شمار می‌رود. این فیلم داستان عملیات یک تیم امنیتی ضد مواد مخدر در مرز بین ایالات متحده و مکزیک است. فیلمی که در مکان های واقعی فیلمبرداری شده است و علاوه بر دارا بودن یک فیلمنامه‌ی تو در تو و جذاب، دو ستاره به نام‌های جاش برولین و بنیسیو دل تورو دارد. هر دو بازی‌اشان جزء مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های سال محسوب می‌شود.

 

نقد فیلم «سیکاریو»/ از بهترین‌های سال

 


 

 

45 سال (اندرو هی) Years 45 شارلوت رمپلینگ در فیلم 45 سال

اندرو هی این بار داستان تکراری اختلافات زن و شوهری و خیانت فکر را در قالب دیگر و در دوران کهنسالی به تصویر کشیده است. در آستان جشن چهل و پنجمین سالگرد کیت و جف بحران های عجیب ذهنیتی برای این زوج سالخورده به وجود می آید که در این بین بازی شارلوت رمپلینک واقعا تحسین برانگیز است.

 

نقد فیلم «۴۵ سال» / تانگوی دونفره در آرامش

 


 

 

قبیله (میروسلاو اسلابوشپیتسکی) The Tribeفیلم قبیله

فیلم شگفت انگیز اول کارگردان اوکراینی که در مورد نوجوانان ناشنوای مدرسه‌ی کودکان استثنایی است. فیلم با زبان اشاره شما را 120 دقیقه مقابل پرده میخکوب می‌کند. «قبیله» با وجود اینکه محصول 2014 است دیرتر در سایر جهان اکران شد و در فهرست ده فیلم برتر منتقدها جای گرفت.

 

نقد فیلم «قبیله» The Tribe / فیلم شگفت‌انگیز سال

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: مجموعه نویسندگان

در این قسمت چندین نویسنده مولف متن هستند.