گزارش آکادمی هنر از تالار سیف الله داد تا نشست مطبوعاتی عسگرپور + گزارش تصویری

 

نشست مطبوعاتی و رسانه ای خانه سینما صبح امروز -شنبه 7 اسفند 1389- ساعت 10 صبح در خانه سینما – ساختمان بهار برگزار شد.

 

 

محمد مهدی عسگرپور

 

 

به گزارش آکادمی هنر در ابتدای مراسم فرهاد توحیدی(ریاست هیئت مدیره‏ی خانه‏ی سینما) در جمع هنرمندان برجسته، دست اندرکاران مطبوعات و رسانه‏های گروهی و خانواده‏ی سیف ا...داد(همسر و فرزند ارشد آن مرحوم) سالن برگزاری اجتماعات و نمایش خانه سینما را به نیابت از جامعه سینمایی به نام "سیف ا...داد" نام گذاری کرد.

 

محمد مهدی عسگرپور-مدیر عامل خانه‏ سینما- ، در رابطه با این نام گذاری گفت:«این نام گذاری در راستای تصمیم هیئت مدیره مبنی بر نام گذاری مکان های عمومی خانه سینما به نام بزرگان سینما انجام پذیرفت. اکنون در اولین قدم با نام گذاری این سالن به نام "سیف ا...داد" قصد داشتیم عدم حضور بیش از پیش این مدیر و کارگردان موفق را در این شرایط حساس خانه سینما  مشهود اعلام کنیم. در زمانی که در کمتر جلسه ای ذکر خیری از ایشان نبود.»

 

 

فرهاد توحیدی

 

 

در  ادامه منوچهر محمدی از هیئت مدیره‏ی خانه سینما به دلیل نام گذاری این سالن کوچک ولی صمیمی به نام"سیف ا...داد" تشکر و اظهار امیدواری کرد تا این نامگذاری سبب تأثیر پذیری از ایشان برای امور مدیریتی شود و مثل ایشان منافع دیگران بر منافع شخصی اولویت داده شود، چنانکه مرحوم داد، در دو موقعیت حساس منافع دیگران را ارجهیت دادند؛ اول زمانی که موقعیت مطلوبی برای ساخت فیلم خود داشتند فیلم خود را نساختند تا کنار آقای حاتمی کیا از کرخه تا راین بسازند. دوم در موقعیت ویژه‏ی دیگری که به جای منافع شخصی مدیریت خانه‏ی سینما را پذیرفتند  که از دوران درخشان خانه ی سینما محسوب می‏شود که تاسیس جشن خانه‏ی سینما (1375)در همین زمان اتفاق افتاد.

 

منوچهر محمدیایشان همچنین به دوره‏ی مدیریت آقای داد در معاونت سینمایی اشاره کرد و افزود:«مرحوم داد به دلیل دوست داشتن سینماگران احترام خاصی برای آنها قایل بودند و به ما می گفتند باید احترام و شخصیت را به سینماگران برگردانیم.»

 

حسین ترابی –مستندساز- در ادامه به نقل خاطراتی از همکاری در کنار مرحوم داد پرداختند و  افزودند: «من فقط دو مسلمان واقعی دیدم. یکی بازرگان و دیگری سیف ا...داد.»

 

بعد از سخنان ترابی، توحیدی از محمدمهدی عسگرپور برای اهدای لوح تقدیر به خانواده‏ی مرحوم ترابی دعوت کردند.

 

پخش ویدئو کلیپی از سیف ا...داد پایان بخش قسمت اول برنامه بود.

 

بخش دوم برنامه که مربوط به نشست عسگرپور با اهالی رسانه بود به اعلام سرفصل‏های استراتژیک خانه سینما اختصاص یافت

 

 

ایشان بخش عمده‏ی فعالیت خانه‏ی سینما را معطوف به توسعه‏ی منابع مالی دانست و برنامه‏های آن را چنین اعلام کرد:

-          همیاری صنفی (کمک‏های مالی  افراد)

-         حق عضویت اصناف

-         ایجاد منابع پایدار (که برنامه‏های این بخش را به دلایل اجتماعی – اقتصادی اعلام نکردند اما افزودند که تاثیرات آن در 6 ماه نخست سال 90 با رسیدن به یک شرایط مالی پایدار  برنامه های این بخش  اعلام خواهد شد.)

-         بحث کارشناسی برای بسته امنیت شغلی

*پبمان جمعی کار (تمام اصناف به هم متعهد شوند فقط از همکاران هم استفاده کنند. که این پیمان به زودی به امضای رؤسای اصناف خواهد رسید که به بحث امنیت شغلی و جامعه آماری کمک می‏کند.‏ همچنبن جربمه‏هایی برای نقض این قرارداد در نظر گرفته شده است. تأسیس آکادمی جشن خانه سینما

*برنامه‏های انجام نشده سال 89 به دلایل مالی هزینه‏های معیشتی اصناف بی‏سر و صدا، جشن صنف برتر و جشن کتاب

*برنامه‏های سال 90: کوشش انواع بیمه برای اکثر اعضا (بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، بیمه حادثه و بیمه عمر)

*معرفی صنف برتر که در خردادماه 90

*جشن کتاب اردیبهشت آغاز و در آبان ماه برگزار خواهد شد.

*جشن خانه سینما پس از تعیین دبیر نمایش

*برگزاری کارگاه‏های آموزشی: نور، تدوین، سی جی آی و فیلمنامه نویسی

 

در همین رابطه مشاهده کنید:

گزارش تصویری از مراسم نام نهادن تالار اجتماعات خانه سینما به تالار «سیفالله داد» 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: علیرضا ملک‎نیا