نمایشگاهی از آثار جدید پائولا رگو در گالری Marlborough لندن

 

گالری Marlborough از 7 جولای تا 20 آگست پذیرای نمایشگاهی از کارهای جدید پائولا رگو می‎باشد. بعد از سال 2006 این اولین نمایشگاه انفرادی او در لندن حساب می‎شود.

 

آثار جدید پائولا رگو در گالری Marlborough

 

نمایشگاه از سه بخش مجزا تشکیل شده است. در بخش اول، تابلو نقاشی همراه  پخش موسیقی در سه‌ قاب‌ تهيه‌ شده پهلوي‌ يكديگر، با یک پنل مرکزی و دو بخش بالدار مانند به یکدیگر وصل هستند. پائلو این اثر را برای نمایشگاه  اخیر گروهی همراه تریسی امین و مت کلیشا برای  موزه کودکان بی‎خانمان در اوایل امسال ارائه داده، و علاوه بر این اثر 6 اثر بزرگ کنته روی کاغذ مربوط به همین اثر وجود دارد که برای موزه کودکان بی‎سرپرست انجام شده بود.

بخش دوم از 9 اثر کنته روی کاغذ تشکیل شده است که هنرمند در آنها به موضوعاتی چون تولد، کودکان، عروسک و اسباب بازی می‎پردازد.

در بخش سوم گالری به 19 اثر چاپ‎های  اچینگ  تک رنگ اختصاص یافته است. در این چاپ‎های تک رنگ از یک طرح در رنگ‎های مختلف استفاده شده است. با این حرکت  روحیه، حس و حال متفاوتی به بیننده القاء می‎شود.

پائولا یکی از  برترين نقاشان زن معاصر و از  افتخارات انگلستان محسوب می‎شود. او با این نمایشگاه می‎تواند بار دیگر قدرت و خلاقیت خود را  به اثبات برساند.

پائولا رگو در سال 1935 در پرتقال به دنیا آمد. او تقریبا از 4 سالگی شروع به نقاشی کرد و از همان ابتدا  با نقاشی تنهایی‎های خود را پر کرد. وی قبل از ورود به دانشگاه مدتی را درپرتقال به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت و بعد وارد دانشگاه هنر  اسلند لندن، و بدینوسیله  با دنیای هنر و هنرمندان سرشناش آشنا شد.

پائولا هم اکنون در سن 75 سالگی به سر می‎برد و زندگی خود را بی‎وقفه به هنرش اختصاص داده است. گذر سال‎ها و سختی‎های زندگی او را از پا در نیاورده است‎. نقاشی‎های پائولا اغلب لحظه‎های شومی را به تصویر می‎کشند که تاکید به بر اندازی نظم طبیعی دارد. موضوعات آثار او  نیز به فضاهای ملموس خانوادگی‎، بورژوازی و روابط آشنای مادر و دختری و یا بازی دختر و سگ اختصاص دارد که البته در نقاشی‎های او، شکلی دیگر به خود گرفته‎اند و به چهره‎هایی مضحک و تصاویری بدل گشته اند که شاید بتوان آن را «روزمرگی‎های خیالی» خطاب کرد. اساساً بیشتر این آثار در بررسی دو پارادوکس مهم روانشناسی یعنی غریزه و گناه، و بستر زایش و پویایی آنها، شکل گرفته‎اند. فیگورهای پائولا رگو رازدار  هستند و حفظ این اسرار، خود زاییده تشویش و اضطراب می‎شود.

رگو بر اساس موضوع کارها، از احساسات درونی خود، تجربه‎ای دوباره می‎آفریند، تا شناخت درونی خود را به کار منتقل کند. شخصا این شیوه اجرایی را یکی از علل پویایی و تأثیر گذاری کارها می‎شناسد. در این مسیر شاید عوامل درونی خود را نیز به باد مسخره گیرد تا بدینوسیله از زهر آنها بکاهد. تمسخر مقابله‎ای در برابر درد است. بسیاری از کارهای پائولا را سرشار از حس انتقام جویی می‎یابند و خود نیز تأیید می کند «من به کارگاهم می‎آیم و همه این احساسات را سرکوب می‎کنم. نقاشی از زندگی صادق‎تر است. به این مسئله اطمینان دارم.»

 

 

منابع:

 

در همین رابطه مشاهده کنید:

گالری آثار پائولا رگو در گالری Marlborough لندن

 


 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: الناز جوانی