هیئت انتخاب سی امین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

هیئت انتخاب مسابقه سینمای بین الملل سی امین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. 
هیئت انتخاب سی امین جشنواره فیلم فجر 
 


به گزارش آکادمی هنر، هیئتی متشکل از پنج هنرمند و صاحب نظر، آثار رسیده به بخش مسابقه سینمای بین الملل سی امین جشنواره فیلم فجر را ارزیابی و انتخاب می کنند.

برپایه این خبر، اعضای هیئت انتخاب مسابقه سینمای بین الملل جشنواره فجر به این ترتیب از سوی روابط عمومی جشنواره معرفی شدند: محمد بزرگ نیا، ژولیان پلیسیه، رسول صدرعاملی، مهدی همایونفر و شهرام اسدی

محمد بزرگ نیا متولد 1323 و فارغالتحصیل مدرسه عالی تلویزیون و سینماست.

بزرگنیا که متخصص ساخت فیلمهای دریایی در ایران به حساب میآید، تا کنون شش فیلم سینمایی کارگردانی کرده که از مهم­ترین آنها میتوان به کشتی آنجلیکا، جنگ نفتکشها، طوفان، جایی برای زندگی و راه آبی ابریشم اشاره کرد. او سالها تجربه ساخت فیلمهای مستند در تلویزیون را دارد.

رسول صدرعاملی فعالیت سینمایی خود را در سال 1359 با تهیه فیلم خونبارش آغاز کرد و اولین فیلمش را به عنوان کارگردان با نام رهایی در سال 1361 روی پرده سینما برد. فیلم گل‌های داودی در سومین دوره فیلم فجر، 5 لوح زرین از هیات داوران دریافت کرد.همچنین این فیلم در جشنواره فیلم پیونگ یانگ مقام اول را به دست آورد. فیلم دختری با کفش‌های کتانی، ساخته وی نیز جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب کرده است. رسول صدرعاملی در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای ساخت فیلم «من، ترانه، 15 سال دارم» دریافت کرد. وی برای کارگردانی فیلم «دیشب باباتو دیدم» پروانه زرین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم بلند و بهترین فیلمنامه بخش مسابقه آسیا را به دست آورد. فیلم های رهایی، گل‌های داودی، پائیزان، قربانی، سمفونی تهران، دختری با کفشهای کتانی، من ترانه پانزده سال دارم، دیشب باباتو دیدم آیدا، شب، هر شب تنهایی، زندگی با چشمان بسته از جمله آثار اوست.

شهرام اسدی فارغ‌التحصیل کاردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما در سال ۱۳۵۴ و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا است. اسدی فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۷۰ با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم " اوینار" آغاز کردو در همان سال برنده دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در دهمین دوره جشنواره فیلم فجرشد. او برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم روز واقعه است. اوینار، روزواقعه،عشق گمشده، به من نگاه کن، شب واقعه از جمله آثار اوست.

مهدی همایونفر در سال 1339 در گرمسار به دنيا آمد. او در راه اندازي و شكل گيري گروه تلويزيوني جهاد نقش داشته و سالها در اين گروه مشغول به كار بوده است. وی، همچنین، سالها همراه شهيد سيد مرتضي آويني بوده و در اكثر آثار روايت فتح در سمت هاي مختلف هنري فعاليت داشته است. تاکنون، علاوه بر فعالیت های مختلف، تهیه کنندگی فیلم های چون: صنوبر، هیام، اتوبوس شب، آنکه دریا می رود و 33 روز در کارنامه همایونفر به ثبت رسیده است.

دکترژولیان پلیسیه، مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصاد اسلامی، مترجم متون تخصصی اقتصادی و دینی (به زبان فرانسه)، دکترا از دانشگاه تولوز (فرانسه)، فوق لیسانس از مدرسه عالي مطالعات سياسي پاريس (Sciences-Po Paris)( زبان‌: فارسی، فرانسه، انگلیسی و عربی) و پژوهشگر در زمینه سینمای ایران و غرب می باشد.
 
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر