گزارش نشست مطبوعاتی «لطیف» به کارگردانی مایون لوبسکو بازیگر فرانسوی


مایون لو بسکو کارگردان فیلم لطیف

روز دوم شصت و چهارمین جشنواره بین‎المللی فیلم کن – لطیف Polisse فیلم دومی بود که در دومین روز این فستیوال بر روی پرده رفت و شاید بتوان گفت که در این روز تحت تأثیر فیلم جنجالی مورتی و اکران فیلم کیم کی دوک در بخش نوعی نگاه قرار گرفت. لو بسکو بازیگر فرانسوی بود که در فیلم عنصر پنجم نقش به یادماندنی دیوا را ایفا کرده بود. او و آلن آتال تهیه کننده فیلمش با همراهان زیادی که به تعداد یک تیم فوتبال بودند پای به افتتاح فیلمش گذاشت. این همراهان عبارت بودند از: امانوئله برکت همکار فیلمنامه نویس لو بسکو، کارینه ویارد، جویستار، مارینا فویس، نیکولاس دووچله، کارول راشر، فردریک پیروت، نیدرا آیادی، جرمی الکیم و ساندرین کیبرلین.

 

لو بسکو در ابتدای صحبت‎های خود از تحقیقاتی صحبت کرد که در مراکز حفاظت از کودکان انجام داده بود. او در مورد ساخت فیلم چنین گفت: «این اشتیاق و علاقه مأموران پلیس و سلاح آن‎ها است که می‎توانند علیه فساد وارد عمل شوند و من این را حس کردم و توانستم فیلم را بسازم. من عاشق هر کاری هستم که با بچه‎ها انجام بدهم. کودکانگی، پدارنگی و مادرانگی سه عنوان اصلی و جاری در فیلمم.»

 

 

کارگردان فیلم لطیف صحبت‎های خود را چنین ادامه داد: «من در طول دوره‎ای که برای تحقیقاتم سپری کردم با دختر نوجوان شانزده ساله‎ای مواجه شدم که ده سال خود را از او سوء استفاده شده بود چهره او از ذهنم خارج نمی‎شود. او داستان غم‎انگیزی را برای من تعریف کرد که کلمه به کلمه‎اش هم حقیقت بود هم باورنکردنی. از این نوجوان نه پوست، نه بدن و نه موهای یک دختر نوجوان باقی‎مانده بود.»

لو بسکو در ادامه افزود: «من از سرویس‎های اجتماعی قول گرفتم که بتوانم به همه مراکز سر بزنم و بتونم بر اساس تحقیقاتم بازتابی از آن را به تصویر بکشم. من در مواجهه با بچه‎ها از مشاوره یک روانشناس وام گرفتم تا بتوانم بهتر خصوصیات روانشناسانه این کودکانه را نشان دهم.»

 

برای پیگیری مشروح کامل این نشست به فایل صوتی که در زیر قرار گرفته است مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر