امات اسکالانته : برای بررسی خشونت می خواستم آن را در بافت فیلم قرار دهم.

 

 

 

 

 

فیلم هلی امات اسکالانته

نشست مطبوعاتی فیلم هلی Heli به کارگردانی امات اسکالانته 16 مه (26 اردیبهشت) در سالن نشست های جشنواره کن برگزار شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، امات اسکالانته به همراه دستیار نویسنده فیلم نامه، گابریل ریِز و دو بازیگر نقش اصلی فیلم یعنی آندریا ورگارا (استلا) و آرماندو اسپیشیا (هلی) در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.
امات اسکالانته درباره تم خشونت در فیلم گفت:


این فیلمی نیست که با هدف از بین بردن صنعت توریسم در اسپانیا ساخته شده باشد. واقعیتی که هر روزه در مکزیک اتفاق می افتد خیلی بدتر از چیزی است که من در فیلم نشان دادم. می خواستم خشونت را در بافت متن و در پیش زمینه ای از فیلم قرار دهم تا آنکه به سادگی آنرا به تصویر بکشم...و روی این نکته تمرکز کنم که چطور بعضی از افراد مسبب این خشونت ها هستنددر حالی که دیگران شاهد چنین رفتارهایی می‌باشند. من می‌خواستم این خشونت ها را آن گونه که هست در فیلم نمایش دهم تا راهی باشد که از آن طریق بتوانم توجه جوامع عمومی را به آن جلب کنم.
امات اسکالانته درباره انتخاب بازیگر برای نقش استلا می گوید:


برادرم مارتین مسئولیت این بخش را بر عهده داشت. او یک روز آندریا ورگارا  را وقتی که در شهر قدم می‌زد دید و از او عکس گرفت. چهره او به سرعت ما را جذب کرد. سپس با او قرار ملاقاتی گذاشتیم و امیدوار بودیم برای همکاری با ما در دسترس باشد تا بتوانیم با او کار کنیم. کار کردن با او برای ما بسیار عالی بود.

 

امات اسکالانته درباره سکانس آغازین فیلم می گوید:
صحنه آغازین،نتیجه تصاویر گوناگونی است که هنگام نوشتن فیلمنامه به ذهنم خطور می‌کرد. می خواستم در طول تدوین این سکانس را تغییر دهم اما این کار را نکردم. تصاویر به شدت قوی و تاثیرگذار است.

گابریل ریِز دوباره در فیلمی که خشونت زیربنای اصلی فیلم است:
بهتر بود به لحاظ اجتماعی درباره خشونت در مکزیک صحبت های غیر مسئولانه نشود. اما این چیزی است که در مکزیک وجود دارد.فیلم ما اظهار نظر سیاسی درباره جامه امروزی مکزیک نیست و خشونت هم منحصر به مکزیک نیست. بلکه همه ما می توانیم به این مسئله مربوط باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر