نشست مطبوعاتی پشت شمعدان

 

 

 

 

استیون سودربرگ

فیلم پشت شمعدان که در واقع شرح حال زندگی پیانیستی به نام والنتینو لایبرس است که توسط استیون سودربرگ کارگردانی شده است. او برای ششمین بار بعد از فیلم س*کس، دروغ و نوار ویدئو sex, lies and videotape که برنده نخل طلای این جشنواره در سال 1989 شد با فیلم پشت شمعدان بار دیگر به جشنواره کن امده است. به طور معمول سودربرگ از گروه پر ستاره ای به منظور به تصویر کشیدن این پیانیست با استعداد و عاشقان او استفاده کرده است.

 

مایکل داگلاس در فیلم ترافیک traffic به کارگردانی سودربرگ که این فیلم در سال 2001 برنده اسکار بهترین فیلم شد و فیلم بلا استفاده haywire باز به کارگردانی این کارگردان بزرگ با او همکاری داشته است.

مت دیمون در واقع پای ثابت فیلم‌های سودربرگ است؛ او می‌گوید: این هفتمین بار است که من با این کارگردان همکاری می‌کنم. علاوه بر سه‌گانه اقیانوس، دیمون در فیلم خبرچین informant نقش یک کارآگاه نادان و در فیلم شیوع contagion نقش یک پدر زحمتکش را ایفا کرده است.

دیگر بازیگران فیلم شامل راب ل، اسکات باکولا، دبی رینولدز می‌باشد.

همان‌طور که تهیه کننده فیلم جری وین ترواب می‌گوید: بازیگران برای کار با سودربرگ بسیار مشتاق هستند زیرا آن‌ها می‌دانند که از او بسیار می‌آموزند. او در کار مردی بزرگ و فوق‌العاده است زیرا به طور دقیق می‌داند که با تیم خود چگونه رفتار کند و آن‌ها نیز تصمیمات سودربرگ را کاملا درک می‌کنند.

تهیه کننده پرنفوذ آمریکایی کسی که شانس این را داشته تا شخصا لایبرس را از نزدیک ملاقات کند می‌گوید این پروزه را با شور و شوق زیادی اغاز کرده است.

پیانیست کلاسیک والنتینو لایبرس کسی که از سنین جوانی از کلاب‌های شبانه و مهمانی‌ها به دنیا شناسانده شد. برای به تصویر کشیدن هر چه بهتر این شخصیت، سودربرگ تصمیم گرفت تا تمام صحنه‌ها را در مکان‌های واقعی که او وقت خود را می‌گذرانده، فیلم برداری کند.

این مکان‌ها شامل پالم اسپرینگ، لاس وگاس و خانه هنرمندان در لس‌آنجلس می‌باشد و برای بازسازی هر چه ظریفتر آن زمان، طراح تولید، هووارد کامینگز، به پیگیری تمام ابزارها و آلات موسیقی و جزئیات مربوط به زندگی او پرداخت.

فیلم جدید سودربرگ چیزی بیشتر از یک شرح حال ساده است، زیرا او با این فیلم ما را در ولخرجی‌های هالیوود سال 1970 غرق می‌کند.

 

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر