برگزیدگان جشنواره‌ی مارتادل پلاتای آرژانتین/ نگار جواهریان بازیگر زن برگزیده‌ی جشنواره شد


 

«به صدای من برس» ساخته‌ی حسین کارابی در صدر بیست و نهمین جشنواره‌ی ماردل پلاتای آرژانتین قرار گرفت و شنبه شب در یک رقابت بین المللی، جایزه‌ی آستور طلایی را به عنوان بهترین فیلم از آن خود کرد.

فیلم روایتی کافکاگونه از زنی سالخورده و نوه‌ی او در قابی از نغمه‌های شاعرانه در دهکده‌ای کردنشین است. این دو مجبورند به دنبال اسلحه‌هایی بروند که وجود خارجی ندارند به امید این که مقامات ترکیه پدر این دختر جوان را آزاد کنند. این فیلم در رقابت با فیلم‌هایی که با وجود حمایت‌های فراوان و مدیریت قوی انتظار می‌رفت در ردیف برگزیدگان قرار گیرند، توانست جایزه را از آن خود کند.


جايزه بهترين بازيگر زن این جشنواره در ادامه موفقيت‌هاي جهاني فيلم ايراني «ملبورن» به نگار جواهريان، بازيگر اين فيلم رسيد. «ملبورن» پيش از آن هم برنده جايزه بهترين فيلم‌نامه بيست‌و‌پنجمين دوره جشنواره فيلم استکهلم و جايزه ويژه هيأت داوران استکهلم براي فيلمبرداري (هومن بهمنش) و نامزد جايزه بهترين فيلم‌نامه هشتمين دوره جشنواره آسياپاسيفيک شده بود. «ملبورن» با بازي پيمان معادي، نگار جواهريان و ماني حقيقي داستان زوج جواني را بازگو مي‌کند که براي سفر به استراليا برنامه‌ريزي کرده‌اند و پيش از سفر با مشکلي غير منتظره در خانه مواجه مي‌شوند.


جايزه بهترين بازيگر مرد اين دوره جشنواره ماردل‌پلاتا به پارک جون بوم بازيگر فيلم «زنده» محصول کره جنوبي رسيد. ماتئو آمالريک، بازيگر و فيلم‌ساز فرانسوي براي کارگرداني فيلم «اتاق آبي» جايزه بهترين کارگرداني جشنواره مادل‌پلاتا را دريافت کرد و آليس روهرواچر، نويسنده و کارگردان ايتاليايي جايزه بهترين فيلم‌نامه را براي فيلم «شگفتي‌ها» به خود اختصاص داد.


بيست‌و‌نهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم ماردل‌پلاتا در فاصله روزهاي 22 تا 30 نوامبر (1 تا 9 آذر) در شهر ماردل‌پلاتا در آرژانتين برگزار شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر