اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هیدس تاون فاتح جوایز تونی 2019 شد؛ کرانستون بهترین بازیگر مرد

برندگان جوایز تونی 2019

 

برندگان هفتاد و سومین دوره جوایز «تونی» معروف به اسکار دنیای تئاتر با اعطای بیشترین جوایز به نمایش موزیکال «هیدس‌تاون» اعلام شد.

 

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر به نقل از ورایتی، نمایش موزیکال «هیدس‌تاون» که با کسب ۱۴ نامزدی، پیشتاز این جوایز مهم در عرصه نمایش بود در نهایت موفق به کسب ۸ جایزه از جمله بهترین نمایش موزیکال، بازیگر مرد موزیکال، موسیقی، طراحی صحنه، نورپردازی، طراحی صدا و بهترین کارگردانی نمایش موزیکال شد تا برنده بزرگ شب اعطای جوایز تونی سال ۲۰۱۹ باشد و «سم مندس» و «برایان کرانستون» از دیگر برندگان سرشناس مهم‌ترین جوایز عرصه تئاتر بودند.


 

پس از آن نمایش «فریمن» تریلری درباره خانواده‌ای که تلاش دارد تا از گذشته خشونت بارشان فرار کنند ۴ جایزه برد که جایزه بهترین نمایش درام و بهترین کارگردانی برای سم مندس از جمله آنها بود. «اوکلاهما!» نمایشی بازسازی شده درباره آمریکا نیز جایزه بهترین بازسازی یک موزیکال را برد و جایزه بهترین بازسازی یک نمایش غیرموزیکال به «پسران در گروه» رسید.

 

نمایش «قایقران» به کارگردانی «سم مندس» کارگردان برنده اسکار انگلیسی علاوه بر کسب جایزه بهترین نمایش و کارگردانی، جوایز بهترین طراحی صحنه و طراحی لباس را نیز به خانه برد.

 

در شاخه‌های بازیگری، «برایان کرانستون» برای بازی در نمایش «شبکه» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در نمایش شد و جایزه بهترین بازیگر زن اصلی زن در نمایش نیز به ««الن می» برای بازی در تئاتر «گالری واولری» اعطا شد.

 

جوایز بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و زن نمایش موزیکال نیز به ترتیب به ««سانتونیو فونتانا» (توتسی) و «استفن جی. بلاک (نمایش شر) رسید.

 

کرانستون پس از دریافت جایزه گفت: «در نهایت مرد سفیدپوست پیر شکست می‌خورد.» و بعد از این شوخی با لحنی جدی به سیاست‌های ضدمطبوعاتی ترامپ اعتراض کرد و گفت: «رسانه دشمن مردم نیست. آدم عوام‌فریب دشمن مردم است.»

 

امسال برادوی سالی پررونق را سپری کرد و با فروش ۱.۸ میلیارد دلار بلیت، فصلی با بیشترین توجه را پشت سر گذاشت. «کشتن مرغ مقلد» که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته هارپر لی ساخته شده عنوان پرفروش‌ترین نمایش آمریکایی تاریخ را دریافت و ۹ نامزدی تونی کسب کرده بود.

 

جیمز کوردن مجری «لیت لیت شو» برای دومین بار اجرای مراسم را برعهده داشت.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما