پس از بازتاب گسترده بیانیه فرهادی در رسانه های سینمای جهان انجمن نویسندگان آمریکایی بیانیه صادرکرد.

اصغر فرهادی

انجمن نویسندگان آمریکا با بیانیه‌ای که یکشنبه منتشر شد دستور ممنوعیت سفر ترامپ را عمیقا اشتباه و خلاف قانون اساسی خواند و از فرهادی حمایت کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از لس آنجلس تایمز، در بیانیه انجمن نویسندگان آمریکا که در حمایت از اصغر فرهادی کارگردان ایرانی نامزد اسکار منتشر شد از حضور نداشتن وی در مراسم اسکار ابراز تاسف شد.

 

انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) فرمان منع سفر شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا را مغایر با قانون اساسی و عمیقا اشتباه خواند و افزود: شما می‌توانید صرف نظر از اینکه در کجا به دنیا آمدید یا چه دینی دارید سفر کنید و بازگرداندن مسافران از فرودگاه‌های آمریکا نادرست است.

 

دو شاخه شرقی و غربی انجمن نویسندگان آمریکا افزودند: حقوق بشر به معنی آزادی بیان و مذهب است و ضرورت همه آمریکایی‌ها و همه آنهایی که به اینجا می‌آیند این است که زندگی‌های بهتر ساخته شود.

 

لس آنجلس تایمز افزوده است: در واکنش به این فرمان ترامپ، فرهادی روز یکشنبه در پاسخ به این مساله گفت شرایط ناعادلانه تحمیل شده به برخی هم‌وطنان من صحیح نیست و اعلام کرد در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند.

 

در بیانیه انجمن نویسندگان آمریکا آمده است: ما به ویژه برای گزارش‌هایی مبنی بر این که اصغر فرهادی، کارگردان «فروشنده»  که در جشنواره کن برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد و اکنون نامزد اسکار است و شاید همراه بازیگران و عوامل فیلم خود از ورود به کشور ما منع شود ناراحت هستیم.

 

در این بیانیه آمده است: صنعت سرگرمی از اولین روزها با قدرت تخیل مهاجران ساخته شده و انجمن ما جمعی از قصه‌گویانی است که همیشه به ملت‌های دیگر و باورهای متفاوت که دوست داشته‌اند خلاقیت خود را با آمریکا تقسیم کنند، خوشامد گفته‌ است. ما سپاسگزار آنها هستیم و در کنارشان می‌ایستیم و برای آن‌ها می‌جنگیم.

 

با این ممنوعیت داوطلبان دفاع از حقوق مدنی سوریه که برای مستند کوتاه «کلاه‌سفیدها» نامزد اسکار شده بودند نیز امکان حضور در مراسم اسکار را نخواهند داشت.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر