شانس‌های اصلی اکران نوروزی سینماها مشخص شدند

فیلم های اکران نوروز 96

 

12 فیلم از سوی شورای صنفی نمایش معرفی شدند که آکادمی هنر شانس‌های اصلی را معرفی خواهد کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، صبح امروز غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم های «گشت ۲» به کارگردانی سعید سهیلی، «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «هاری» به کارگردانی امیراحمد انصاری، «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان، «بدون تاریخ بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند، «فراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، «آشوب» به کارگردانی کاظم راست گفتار، «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی، «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی زاده، «رگ خواب» حمید نعمت الله، «سه بیگانه» به تهیه کنندگی مسعود ردایی و «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی نامزد اکران نوروزی شدند.

 

با توجه به اینکه «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم خانی نیز از چهارشنبه این هفته ۲۷ بهمن ماه در سینماهای کشور اکران می شود و نمایش آن در اکران نوروزی ادامه دارد، یک فیلم کمدی دیگر که احتمال زیاد «گشت 2» دیگر کمدی اکران نوروزی خواهد بود. «ماجرای نیمروز» که جایزه اصلی بهترین فیلم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را برد شانس اصلی اکران است. هاری که مدت زیادی است در صف اکران است سومین شانس اکران نوروزی به شمار می‌رود. شانس چهارم را می‌توان برای «فراری» علیرضا داودنژاد در نظر گرفت. شانس پنجم برای «آشوب» ساخته کاظم راست گفتار که در جشنواره نیز حضور نداشت و از بین 3 فیلم تلخ «بدون تاریخ، بدون امضا»، «یک روز بخصوص» و «کارگر ساده نیازمندیم» یکی از آن‌ها شانس ششم را تشکیل می‌دهد.

 

در اکران نوروزی تنها شش فیلم اکران می‌شوند که به طور معمول 3 یا 4 فیلم با پیش بینی فروش بالا و دو فیلم متوسط در آمار فروش اکران می‌شوند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر