شمقدری: تشكيل شوراي عالي سينما قانوني شد

 

جواد شمقدري، معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در جلسه امروز هيات دولت حاضر بوده است، در گفت‌وگو باخبرنگار ایسنا، با بيان اين مطلب گفت: يك ماهي است كه قرار بود در جلسه هيات دولت حاضر شويم و درباره‌ي سينما، طرح و برنامه‌هايمان صحبت كنيم كه امروز اين اتفاق افتاد و در حدود 40 دقيقه درباره‌ي سينماي ايران، نيازها، برنامه‌هاي آينده و جهش بزرگ آن صحبت كردم.

 

 وي ادامه داد: بعد از صحبت‌هاي من بعضي از اعضاي هيات دولت هم مطالبي را مطرح كردند و در نهايت آقاي رييس‌جمهور از قائل بودن جايگاه بالايي براي سينماي ايران در مجموعه فعاليت‌هاي كشور سخن گفتند و اظهار داشتند، نمي‌شود با چنين بودجه‌هايي سينما را به سامان رساند و جهش بزرگي نياز است تا انتظارات تحقق پيدا كند.

 

شمقدري ادامه داد: آقاي احمدي‌نژاد بحث تشكيل شوراي عالي سينما را در جلسه‌ي هيات دولت به بحث گذاشتند كه در نهايت تشكيل آن تصويب شد و قرار شد بعد از نهايي شدن آيين‌نامه آن در كميسيون فرهنگي دولت اجرايي شود.

 

معاون سينمايي درباره‌ي اعضاي اين شورا گفت: آقاي احمدي‌نژاد نظرشان اين است كه علاوه بر چند وزير، چند فيلمساز مطرح و نمايندگان جاهايي مانند صدا و سيما، حوزه هنري، حوزه علميه قم و مراكز مرتبط با سينما در اين شورا حضور داشته باشند.

شمقدري درباره‌ي تشكيل اولين جلسه اين شورا اظهار داشت: آخرين اصلاحات آيين‌نامه شورا در حال انجام شدن است و هفته آينده آن را به كميسيون فرهنگي دولت ارايه مي‌كنيم و پيش‌بيني مي‌كنم كمتر از 10 روز بعد از نهايي شدنش، اولين جلسه شوراي عالي سينما به رياست رييس‌جمهور برگزار شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر