ماهچهره خلیلی هنرمند خوب هنرهای نمایشی و تجسمی درگذشت

ماهچهره خلیلی

روز گذشته ماهچهره خلیلی به دلیل عارضه بیماری سرطان درگذشت

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، ماهچهره خلیلی هنرمند دوست داشتنی و شاید تحصیل کرده‌ترین بازیگر سینمای ایران که از دانشگاه آکسفورد کارشناسی ارشد گرفته بود روز گذشته درگذشت. او نزدیک به دو سال بود از بیماری سرطان لوزالمعده رنج می‌برد و در نهایت روز گذشته در لندن شهری که در آن بزرگ شده و تحصیل کرده بود دار فانی را وداع گفت.

 

خلیلی که کارشناسی ارشد خود را در رشته معماری از دانشگاه آکسفورد گرفت به دلیل علاقه به حرفه مادربزرگ خود پروین سلیمانی کلاس‌های بازیگری را در لندن پشت سر گذاشت. در کنار آن مدرک کارگردانی از دانشگاه آکسفورد را نیز گرفت تا بالاخره در «چشمان سیاه» زوج محمدرضا گلزار شود و در سینمای بدنه با فیلم‌هایی چون «نقاب»، «تله» و ... بازیگری را ادامه دهد. شهرت او علاوه بر این فیلم‌ها به سریال «مختارنامه» و نقش مهم جاریه نیز باز می گردد؛ اما شاید کمتر کسی بداند خلیلی پیش از حضور در ایران در لندن مشغول بازیگری بود و در نقش‌های کوچکتر در هشت فیلم ایفای نقش کرده بود. یکی از همکلاسی‌های او در دوران کلاس‌های بازیگری ساشا بارون کوهن بود که یک فیلم کوتاه نیز زنده یاد با این بازیگر بزرگ سینما کار کرده بود.

 

علاوه بر ایفای نقش در سینما، ماهچهره خلیلی در نشریات مُد و سبک زندگی در لندن به عنوان دستیار سردبیر و ایده پرداز فعالیت می‌کرد و حتی هنر عکاسی را نیز دنبال می‌کرد. آکادمی هنر این ضایعه بزرگ را به خانواده ایشان، دوستداران و جامعه هنری تسلیت می‌گوید. ماهچهره خلیلی همکاری‌های مهمی با آکادمی هنر انجام داده بود و فقدان او ضربه بزرگی به ما بود. هنر کشور نه یک هنرمند بلکه یک انسان صادق، فروتن و بزرگ را از دست داد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر