سخنان متفاوت سعید روستایی از کن تا مونیخ، بوی اخذ مجوز می‌آید

سعید روستایی برادران لیلا

 



شرایطی که بعد از جشنواره کن برای فیلم «برادران لیلا» ایجاد شد، سبب شده دست‌اندرکاران این فیلم با سخنان تازه خود در تلاش برای حل مشکل باشند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، چالش‌های فیلم «برادران لیلا» از جشنواره کن امسال شروع و در ادامه شرایطی حادث شد که مسئولان سینمایی از اکران نشدن این فیلم تا اطلاع ثانوی خبر دهند. در این میان نکته جالب، تغییر موضع دست‌اندرکاران «برادران لیلا»ست که رفتارشان در مقایسه با صحبت‌هایی که در جشنواره کن امسال مطرح کرده‌اند به طور کلی متفاوت شده است.




سعید روستایی کارگردان «برادران لیلا» در جشنواره کن امسال با روایت‌هایی از مشکلات موجود در ایران تاکید داشت زیر بار سانسور نمی‌رود و علاقمند است نسخه کاملی از فیلم خود را اکران کند.



نکته جالب در حال حاضر، سخنان تازه این کارگردان است که برای نمایش «برادران لیلا» این بار در جشنواره مونیخ حاضر شده است. روستایی در نشستی به بهانه نمایش فیلم از این گفت که بخش مهمی از فیلمش درباره تحریم است اما می‌توان درباره تحریم و اتفاقاتی که در ایران رخ داده یک سریال ساخت. چون غرب با دولتمردان ایران مشکل داشت و تنها تاوان آن را مردم ایران پس دادند.



او در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که گرانی‌های روز به روز به مردم فشار بسیاری را وارد کرد و تنها معطوف به مسائل اقتصادی نبود، بلکه تا دارو نیز پیش رفت. روستایی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری حاضر نبود به ایران دارو بدهد، گفت که برای خانواده خود حاضر بوده تا سی چهل برابر پول دارو بدهد اما دارویی وجود نداشته و در نهایت به سختی توانسته دارو پیدا کند. او در پایان این اتفاق را فاجعه‌ای دانست که همچنان ادامه دارد.



    علاوه بر تغییر موضع سعید روستایی نسبت به جشنواره کن، در روزهای گذشته شاهد گفتگویی از سوی پیمان معادی بودیم که سعی داشت با صحبت درباره این اتفاق، فشار ایجادشده علیه «برادران لیلا» را تا حدی خنثی کند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر