فرانسیس فورد کاپولا در مورد حمایت از فیلمسازان جوان سخن می‌گوید

فرانسیس فورد کاپولا



فرانسیس فورد کاپولا فیلمساز معروف و پر سابقه آمریکایی از هفته پیش به سایت اینترنتی کمپانی نیمه تعطیل فیلمسازی اش یعنی «زوتروپ» یک آیکون جدید را اضافه کرد و آن بخش فیلم های کوتاه است.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از نیویورک دیلی نیوز، استفاده کنندگان از این آیتم موظف هستند در قبال ارسال فیلم کوتاه ساخته شده توسط خود به این سایت و امکان دیده شدن آن توسط جهانیان پیرامون پنج فیلم کوتاه دیگر ذخیره سازی شده در این بخش اظهارنظر فنی و ارائه طریق کنند. کاپولا خالق تریلوژی تحسین شده «پدرخوانده» از این طریق می خواهد فیلمسازان جوان را به تعامل و همکاری هر چه بیشتر به قصد رسیدن به نقطه کمال در حرفه خود وا دارد و از هر کدام از آنها وسیله ای برای پیشرفت سایرین بسازد و هرکس تجربیات سناریونویسی و کارگردانی اش در این عرصه را به رایگان در اختیار دیگران بگذارد.


کاپولا در توصیف این نیاز و ترسیم وضعیت قبلی خودش و شرایط امروز می گوید: وقتی کودکی بیش نبودم، به درب های قفل شده یک استودیوی سینمایی که مقابل مدرسه ما قرار داشت، چشم می دوختم و همیشه از خودم می پرسیدم آیا اجازه ورود مرا به آنجا می دهند یا خیر. دلم می خواست وارد شوم تا ببینم آنجا چه می گذرد و افسانه های سینمایی چیست و از کجا نشأت می گیرد و به واقع می خواستم لمس دقیق تر و صحیح تری از اوضاع فیلم و سینما داشته باشم. بر این اساس حس می کنم که نیاز و حس جوانان امروزی به اینگونه مسایل چیست و آنها هم طبعاً همان نگاه ۶۰ سال پیش مرا دارند و می خواهند این جهان را هر چه بیشتر لمس و کشف کنند و این به هیچ روی یک خواسته بیجا و اضافی نیست.

کاپولا می افزاید: استودیویی که شرحش را در دوران کودکی ام آوردم، در نهایت و پس از مشهور و پولدار شدنم توسط من خریداری شد و من پس از تملک آنجا به مدرسه سابقم که هنوز در همان نقطه قرار داشت رفتم و محصلان آنجا را و کسانی را که در سال های بعدی جای مرا روی صندلی های مدرسه و در میان محصلان گرفته بودند، همراه با خودم به آن استودیو بردم و قفل ها و درب ها را باز کردم و اجازه دادم که به راحتی در آنجا رفت و آمد و محیط را حس کنند و آنچه برای من آرزو و رویا شده بود، برای آنها هدفی قابل دستیابی باشد و در استودیو چرخ بزنند و هر چه را که می خواهند، ببینند و آنچه را که برایشان مهم و جذاب است به عینه تجربه کنند و از دنیای فیلم و سینما کاملاً سر در بیاورند.

کاپولا همچنین می گوید: کار فعلی من در ارتباط با جوان ترها روی سایت زوتروپ و قصه ها و سناریوهایی که نوشته و ارسال کرده اند، نیز چیزی از همین قبیل است. من باید کاری کنم که جوانان طالب مشارکت در سینما و ساخت فیلم های جدید به خواسته خود بر سند و دست هایشان بسته نباشد و لااقل بتوانند ایده ها و هنرهای خود را به اطلاع سایرین برسانند و همفکری و تبادل آرا کنند زیرا بدون این خصلت ها و امور پایه ای، سینما اصولاً پیشرفت نمی کند.


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر