ستاره‌ای متولد شده صاحب دو جایزه گرمی شد

لیدی گاگا گرمی ۲۰۱۹



لیدی گاگا خواننده و بازیگر «ستاره‌ای متولد شده» برنده جوایز مهمی از شصت و یکمین دوره جوایز سالانه گرمی شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنرُ‌لیدی گاگا خواننده مشهور توانست ۳ جایزه گرمی در جوایز سالانه گرمی ۲۰۱۹ به دست آورد که ۲ جایزه از این ۳ جایزه متعلق به فیلم «ستاره‌ای متولد شده» ساخته بردلی کوپر بود. جایزه‌های لیدی گاگا عبارت بودند از بهترین اجرای تک‌نفره پاپ برای آهنگ "جوآن (فکر می‌کنی کجا می‌روی؟)"، بهترین آهنگ ساخته شده برای رسانه تصویری برای "سطحی" از فیلم "ستاره‌ای متولد می‌شود"  و بهترین اجرای دونفره / گروهی پاپ برای همین ترانه (مشترک با بردلی کوپر کارگردان و همبازی او در فیلم). ساندترک فیلم "ستاره‌ای متولد می‌شود" به طور کلی برای هیچ نامزدی واجد شرایط نبود، اما ترانه "سطحی" در مجموع چهار نامزدی به دست آورده بود.



شب گذشته در لندن موسیقی «ستاره‌ای متولد شده» برنده بفتا شد که لیدی گاگا نیز در آن سهم داشت و در غیاب او، بردلی کوپر جایزه را دریافت کرد و در سوی دیگر لیدی گاگا برای فیلم کوپر ۲ گرمی را کسب کرد. بی‌شک با بردن بهترین ترانه اسکار می‌تواند سال لیدی گاگا تکمیل شود و او گلدن گلوب، بفتا، گرمی و اسکار را در یک سال به خانه ببرد.



در مراسم گرمی چایلدیش گامبینو یا دونالد گلاور برای تک‌آهنگ "اینجا آمریکا است" جایزه بهترین موزیک ویدیو را برد. این آهنگ که مضمون اجتماعی دارد، جوایز بهترین اجرای رپ / سانگ، رکورد سال و آهنگ سال را نیز از آن خود کرد. او در این مراسم حاضر نشد.

 

براندی کارلایل، خواننده که شش نامزد کسب کرده بود برنده سه جایزه گرمی شد. آریانا گرانده، گرتا وان فلیت، کریس کورنل از دیگر برندگان شصت و یکمین دوره جوایز سالانه گرمی بودند که بامداد دوشنبه به وقت ایران در مراسمی در استیپلز سنتر در لس آنجلس برگزار شد. آلیشیا کیز برنده 15 جایزه گرمی مجری مراسم بود.



کندریک لمار رپر و ترانه‌سرا با هشت نامزدی بیشترین نامزدی را در جوایز گرمی امسال کسب کرده بود. بعد از لامار، دریک با هفت نامزدی صدرنشین بود. بوی-وان‌دا تهیه‌کننده و براندی کارلایل خواننده هر یک شش نامزدی داشتند و کاردی بی، چایلدیش گامبینو، مارن موریس، اچ.ای.آر، لیدی گاگا و سان‌ویو، هر کدام پنج نامزدی به دست آورده بودند.



درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر