جوکر با بازیگرانش چه می‌کند، رفتارهای عجیب فینیکس در پشت صحنه جوکر

خواکین فینیکس در نقش جوکر



بازی هنرمندانی چون هث لجر و خواکین فینیکس شاید برای مخاطبان خوشایند باشد اما برای خود بازیگران عواقب بدی به همراه دارد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، تاد فیلیپس کارگردان جوکر در مصاحبه با نیویورک تایمز فاش کرد که فینیکس گهگاه در هنگام بازی آرامش را از دست می‌داده و هم بازی‌هایش را بهت زده می‌کرده است. هث لجر دیگر بازیگری که نقش آفرینی فوق العاده‌ای در این نقش داشت به دلیل مصرف قرص برای فرورفتن در نقش جوکر اوردوز کرد.



فیلیپس در مورد اتفاقات پشت صحنه جوکر در مورد فینیکس می‌گوید: «در حین فیلمبرداری صحنه‌ها، به یکباره راه می‌افتاد و می‌رفت و بازیگران بی‌چاره‌ی را به این فکر فرو می‌برد که شاید مشکل از آن‌هاست در حالی که هرگز این‌طور نبود – مشکل همیشه از طرف او بود، فقط در آن لحظات حس بازی نداشت. فینیکس پس از ترک محل محل فیلمبرداری همیشه نفسی تازه می‌کرد و بازمی‌گشت. فیلیپس به یاد می‌آورد که فینیکس به او اطمینان خاطر می‌داد و می‌گفت: «قدمی می‌زنیم، برمی‌گردیم و انجامش می‌دهیم.»



در حین فیلمبرداری صحنه‌ها، فینیکس تنها مقابل «رابرت دنیرو» که نقش یک مجری تلویزیونی به نام «ماری فرانکلین» را بازی می‌کند صحنه را ترک نکرد. دنیرو در مصاحبه با تایمز گفته بود که فینیکس یک بازیگر حرفه‌ای تمام عیار است. خود دنیرو سابقه‌ی بازی در نقش‌ افراد روان‌پریش را دارد که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها نقش «تراویس بیکل» در فیلم «راننده تاکسی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» است که «جوکر» هم تحت تأثیر آن است.



فینیکس که با فیلم‌های «گلادیاتور»، «مرشد» و «سر به راه باش» نامزد اسکار شده، می‌تواند چهارمین نامزدی خود را هم برای «جوکر» دریافت کند. او تاکنون برنده‌ی این جایزه نشده و در صورتی که اسکارش را به خانه ببرد، مسیر «هیث لجر» را دنبال خواهد کرد که در فیلم‌های «کریستفر نولان» نقش «جوکر» را بازی کرده و برنده‌ی اسکار شده بود. در جشنواره‌های فیلم ونیز و تورنتو استقبال کم‌نظیری از فیلم به عمل آمده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر