جین فاندا برنده‌ی جایزه‌ی دوربین طلایی آلمان شد

 

 

پنجاه ‌و دومین جایزه دوربین طلایی آلمان یکی از سیاسی‌ترین مراسم در تاریخ برگزاری جوایز رسانه‌ای جهان بود. سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، و دستگیری دنیز یوجل، خبرنگار آلمانی - ترک، در ایجاد این فضا موثر بودند.

 

یک بار در سال در جریان برگزاری مراسم اعطای جوایز معتبر ‌دوربین طلایی در آلمان، شهر هامبورگ فضای پر زرق و برق هالیوود را به خود می‌گیرد. امسال در کنار هنرمندان بزرگ آلمان، جین فاندا، نیکول کیدمن و کالین فارل از روی فرش قرمز این مراسم عبور کردند.

 

در مراسم امسال اهدای جوایز ‌دوربین طلایی آلمان، در کنار زرق و برق خیره کننده مراسم ، پیام‌های سیاسی آن نیز بسیار جلب توجه می‌کردند. عصر روز شنبه (۱۴ اسفند / ۴ مارس) سه فرستنده خبری آلمان جایزه بهترین خبررسان را از آن خود کردند. این سه برنامه‌های تاگس تمن (Tagesthemen) در شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان (ARD)،  برنامه ژورنال روز (Heute Journal) در شبکه دوم تلویزیون سراسری آلمان (ZDF) و برنامه اِر.ت.ال-اکتوال (RTL aktuell) از شبکه تلویزیون خصوصی RTL آلمان بودند.

 

جین فاندا، هنرپیشه بزرگ آمریکایی که تا کنون برنده جوایز فراوانی از جمله اسکار و گلدن گلوب شده است، به خاطر مجموع فعالیت‌های هنری‌اش برنده جایزه دوربین طلایی آلمان شد. او در سخنرانی خود به این مناسبت به سه برنده جایزه بهترین خبررسان اشاره کرد.

 

او از فرصت استفاده کرد و به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پرداخت که به طور مرتب به پخش اخبار جعلی از رسانه‌ها انتقاد می‌کند. جین فوندا در این باره گفت: "جایزه بهترین خبررسان نشان می‌دهد که سه شبکه تلویزیونی آلمان خبرهای راستی می‌گویند و این خبری بسیار عالی است." فاندا که نویسنده، فعال سیاسی و مانکن آمریکایی است به حضار در سالن قول داد که مردم آمریکا برای حفظ دمکراسی در کشورشان مبارزه خواهند کرد. سخنان جین فاندا با کف زدن های شدید حضار توام بود.

 

 کالین فارل و نیکول کیدمن در این مراسم عنوان بهترین بازیگران مرد و زن بین‌المللی را به دست آوردند. اد شیرن، خواننده ، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز انگلیسی نیز جایزه بخش موسیقی را برد.  بهترین بازیگر مرد آلمانی این مراسم ووتان ویلکه مورینگ به خاطر بازی در فیلم Old Shatterhand بود. جایزه دوربین طلایی امسال در بخش بهترین بازیگر زن آلمانی را لیزا واگنر به خاطر بازی درخشان در فیلم آخرین خروجی گِرا (Letzte Ausfahrt Gera) به دست آورد.

 

فیلم تلویزیونی «در فاصله کم» دوربین طلایی آلمان را دریافت کرد و لئونارد کارو موفق شد به عنوان بهترین بازیگر نسل جدید جایزه بگیرد. بهترین برنامه طنز تلویزیون آلمان نیز برنامه شبکه دوم تلویزیون سراسری آلمان (ZDF) به نام «هویته شو» تعیین شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر