عکس‏های آرش فایض با عنوان «ولگردی‏های یک پرسه‏زن» در گالری راه ابریشم


پوستر نمایشگاه آرش فایضجمعه ششم خردادماه 1390 نمایشگاه عکس‏های آرش فایض با عنوان «ولگردی‏های یک پرسه‏زن» در گالری راه ابریشم افتتاح می‌شود.

به گزارش آکادمی هنر، آرش فایض در اولین نمایشگاه انفرادی خود حدود 60 عکس پولاروید (حقیقی و جعلی) در اندازه‏ی 8/8 × 7/10 سانتی‌متر را به نمایش می‌گذارد.

 

آرش فایض در مقدمه این نمایشگاه نوشته است: «مدت‏های مدیدی است که در شهری پرسه می‏زنم، بی‏هدف و بی‏نقشه. جالب اینکه متولد همین شهرم، ولی احساس می‏کنم همچون مسافری هستم در خیابان‏هایش، متحیر و کنجکاو. رفتار بصری‏اش برایم غیر مترقبه است و هر آن درحال عوض‏شدن از شکلی به شکلی دیگر. در این پرسه‏زنی‏ها، با دوربینم از هر آنچه که جذاب می‏یافتم عکس می‏گرفتم. شاید فقط برای اینکه ولگردی‏هایم را برای خودم ثبت کنم یا ارزشی افزوده به این کار عبث و بیهوده داده باشم.

 

چندی پیش بود که عکس‏های پرسه‏زنی‏هایم را مرور می‏کردم؛ برش‏هایی پراکنده بود از کلان‏شهری به نام تهران. از هر جایش که رفته بودم چیزی بود. مثل عکس‏های یک سفر بود. یک سفر طولانی چند ساله، از مکانی که هنوز در آن بیگانه‏ام، با وجود آن همه خاطره‏ی فردی و جمعی که در جای‏جای این شهر دارم. این عکس‏های پولاروید، چه حقیقی باشند و چه جعلی، تصویری از یک تهران محبوب و قروقاطی پیش رویم گذاشت، و من پیش روی شما.»

 

 

گشایش: جمعه 6 خردادماه ساعت ۱۶ تا ۲۰

نمایشگاه تا 23 خرداد ادامه دارد.

شنبه تا چهارشنبه ۱۵ تا ۱۹ / پنج شنبه ۱۷ تا ۲۰ / جمعه‌ها گالری تعطیل است.

گالری راه ابریشم، خیابان لواسانی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر