"دیوها" عنوان جدید مجموعه فریدون آو در نگارخانه خاک

 فریدون آو

فريدون آو نقاش، مجسمه‌ساز و طراح گرافيك نمايشگاهي از آثارش را در نگارخانه خاك برپا خواهد كرد كه در اين نمايشگاه تنها 4 مجسمه با عنوان «ديوها» به نمايش درخواهد آمد. اين آثار با استفاده از كامپوزيت و ورق طلا ساخته شده است.

 

اين هنرمند 65 ساله، دانش‌آموخته رشته هنرهاي كاربردي از دانشگاه آريزوناست كه در زمينه فيلم‌سازي و طراحي لباس و صحنه نيز فعاليت داشته است.

فريدون آو تاكنون در نمايشگاه هاي گروهي بسياري، از جمله «پاريس فتو»، «موزه فري سيراس» در آتن، مركز فرهنگي «كاسا آسيا» در بارسلونا، مركز «باربيكن» در لندن، سالن «پائيز» در پاريس و ... شركت داشته و نمايشگاه‌هاي انفرادي ديگري نيز در زمينه نقاشي، مجسمه‌، عكس و گرافيك در تهران به نمايش گذاشته است.

آثار فريدون آو همچنين در حراجي‌هاي بين‌المللي كريستي وساتبي مورد توجه قرار دارد و بسياري از آثارش در اين حراجي‌هاي به فروش رسيده است. نمايشگاه «ديوها» روز جمعه 24 ارديبهشت‌ماه در نگارخانه خاك گشايش خواهد يافت و تا 12 خردادماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند ساعت 14 تا 20 به نگارخانه خاك واقع در خيابان شريعتي، قلهك، كوچه ژيلا مراجعه كنند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر