جشنواره هنرهای تجسمی آزادگان در «صبا»

 

روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر اعلام كرد؛ اين مجموعه از روز سه‌شنبه(26 مرداد) میزبان گسترده‌ترین همایش هنری با موضوع «آزادگان، اسارت و فرهنگ مقاومت» می‌شود.


این جشنواره در 6 بخش: نقاشی، پوستر، تصویرسازی، حجم، عکس، هنر جدید- ویدیوآرت- هنر مفهومی برگزار می‌شود.
در بخش نقاشی 171 اثر از 70 هنرمند، پوستر 105 اثر از 59 هنرمند، تصویرسازی 79 اثر از 48 هنرمند، حجم 49 اثر از 25 هنرمند، عکس 160 اثر از 70 هنرمند، هنر جدید، هنر مفهومی و ویدیو آرت 30 اثر از 30 هنرمند بر اساس معیارهای حرفه‌ای و کارشناسی انتخاب و آماده ارائه در نمایشگاه گردیده است.


آثار حول محور آزادگان، ارزشها و فضیلت‌های دوران استقامت، خلاقیتها و قابلیتهای تحقق یافته در اسارت، تجلیات فرهنگ اسارت و مقاومت در بیان هنرهای تجسمی با گرایشهای گوناگون و در قالبهای متفاوت پدید آمده است.


این جشنواره همچنین گسترده‌ترین عرصه حضور هنرمندان در ساخت مفهوم، اندیشه و زیبایی‌شناسی ارزشهای متعالی آزادگی و آزادگان بعنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس تاکنون نیز محسوب می‌شود که توسط بنیاد شهید و مؤسسه فرهنگی هنری صبا در نگارخانه‌های خیال، آینه و خیال شرقی این مجموعه برگزار می‌شود.


مراسم گشایش این جشنواره که در اولین گام خود چه بلحاظ کمی و وسعت گرایشها و حجم آثار و چه بلحاظ کیفی و انتخاب آثار توفیق چشمگیری به دست آورده مسئولان فرهنگی و هنرمندان کشورمان حضور خواهند داشت.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر