نمایشگاهی از آثار هنری عباس کیارستمی و نمایش پنج فیلم از او در پاریس

عباس کیارستمی

 

رییس کمپانی MK2 فرانسه اعلام کرد سال آینده نمایشگاهی از آثار عباس کیارستمی را در فضایی به وسعت هزار مترمربع همراه با مروری بر آثار وی ارایه می‌کند.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، ناتانائل کارمیتس اعلام کرد برنامه‌های بزرگی برای گرامیداشت میراث سینمایی دارد که یکی از آنها برپایی نمایشگاهی از آثار کیارستمی و مرور آثار وی است.



MK2 که یک کمپانی فیلم خانوادگی فرانسوی و مالک یک زنجیره سینمایی در پاریس و اسپانیا است برنامه‌های مختلفی برای آینده دارد که مروری بر آثار کلاسیک از چارلی چاپلین تا کلود شابرول و عباس کیارستمی از جمله آنها است.



این آثار بخشی از کتابخانه‌ای مشتمل بر ۶۰۰ فیلم است که به گفته ناتانائل کارمیتس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. او که به دعوت تیری فرمو رییس جشنواره فیلم کن و مدیر جشنواره لومیر در لیون مستر کلاسی برگزار کرده بود دیروز سه‌شنبه به عنوان مهمان ویژه این جشنواره این سخنان را ادا کرد.



در زمانه‌ای که سینماداران فرانسه نگران اکران نشدن فیلم‌های آمریکایی و از دست رفتن مخاطبان خود هستند، وی تاکید کرد که وقتش رسیده از سینمای آمریکا فاصله گرفته شود و فرانسوی‌ها به سینمای اروپا بیشتر توجه نشان دهند.



دو برنامه مهم این کمپانی در این زمینه بازسازی و نمایش ۵ فیلم کلود شابرول در ۲۵ نوامبر امسال و نیز اکران آثار عباس کیارستمی است که قرار است آوریل ۲۰۲۱ در مرکز پومپیدو پاریس به نمایش درآید.



علاوه بر این برنامه‌ای هم برای گرامیداشت صدمین سال ساخته شدن فیلم «بچه» چارلی چاپلین در نظر گرفته شده است.



کارمیتس تاکید کرد که قصد دارند تا به سمت سینمایی بروند که به عنوان میراث بشری اهمیت دارد و این یک استراتژی فراتر از کسب و کار و تجارت است. وی افزود با کتاب‌خانه سینمایی ما که شامل آثار چاپلین، تروفو، لینچ، شابرول و کیارستمی می‌شود ما می‌خواهیم این میراث را با دیگران به اشتراک بگذاریم.



نمایش ۵ فیلم کلود شابرول که به عنوان هیچکاک فرانسه مطرح بود، به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت وی برگزار می‌شود.



وی تاکید کرد که رویداد بزرگ سال آینده شامل برپایی نمایشگاهی از آثار هنری کیارستمی است که در فضایی به مساحت هزار متر مربع در مرکز ژرژ پمپیدو برگزار می‌شود.

 

ترجمه از مهر

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر