آثار هنرمندان ايران به دوسالانه بين المللي هنر آسيا مي‌رود

 

هفت اثر نقاشي، مجسمه و چيدمان از آنه محمد تاتاري، پريسا خضابي و جواد نوبهار از سوي دفتر هنرهاي تجسمي در چهاردهمين دوسالانه بين المللي هنر آسيا- بنگلادش ارائه مي شود و در مراسم گشايش دوسالانه نيز آنه محمد تاتاري و پريسا خضابي شركت مي كنند.


به گزارش روابط عمومي دفتر هنرهاي تجسمي، چهاردهمين دوسالانه بين المللي هنري بنگلادش 20مهر به مدت يك ماه در داكا پايتخت اين كشور برگزار مي شود.


هنرمندان كشورمان در دوره هاي قبلي اين دوسالانه از جمله دوره هاي سيزدهم، يازدهم و دهم نيز شركت داشته اند.


آنه محمد تاتاري متولد 1336 و داراي كارشناسي ارشد نقاشي است و تاكنون نمايشگاههاي متعددي از او در داخل و در كشورهاي مختلف از جمله انگلستان،فرانسه، سوييس، هند و .. برپا شده و در دوسالانه ها و جشنواره هاي ملي و بين المللي جوايزي را كسب كرده است. آثاري از آنه محمد تاتاري در موزه هنرهاي معاصر تهران،موزه بريتيش لندن، موزه امام علي(ع) و ...موجود است.
پريسا خضابي متولد 1352 و فارغ التحصيل مجسمه سازي از دانشگاه تهران و برگزيده دومين دوره مجسمه سازي معاصر تهران آثارش تاكنون درنمايشگاههاي انفرادي و گروهي داخلي و خارجي ارائه شده است. تدريس در دانشكده هنرهاي زيبا و دبير اجرايي اولين نمايشگاه زنان هنرمند ايران و عضويت در شوراي سياستگذاري چهارمين دوسالانه ملي مجسمه سازي تهران از جمله فعاليت هاي اين هنرمند است.


جواد نوبهار متولد 1345 و داراي كارشناسي ارشد نقاشي است كه در بيش از 100نمايشگاه انفرادي و گروهي داخلي و خارجي شركت داشته است و در چند دوره دوسالانه نقاشي جوايزي را كسب كرده است. يك اثر ازين هنرمند در گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران و دو اثر از او در موزه امام علي (ع) نگهداري مي شود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر