نمايشگاه عكس‌هاي شمس لنگرودي گشايش يافت


نمايشگاه عكس‌هاي گرفته‌شده از شمس لنگرودي با حضور اين شاعر و پژوهشگر پيشكسوت و جمعي از اهل هنر گشايش يافت.


نمايشگاه «سخت، مثل آب» شامل عكس‌ نقش‌هاي شمس لنگرودي با آثار علي‌محمد مسيحا به مناسبت 60سالگي اين شاعر برپا شده است. 


عصر روز گذشته (جمعه، سوم دي‌ماه) از ساعت 16 تا 20، نگارخانه‌ي «آشيان نقش و مهر» با عكس‌هاي شمس لنگرودي بر ديوارهايش و همراهي صداي ضبط‌شده‌اي از شعرخواني او، ميزبان جمعي از هنرمندان و علاقه‌مندان شعر و ادبيات و هنر بود كه در گشايش اين نمايشگاه حضور يافته بودند.


ارژنگ كامكار، اكبر ساعتچي، محمدعلي سجادي، محمد يعقوبي، اكبر زنجانپور، عليرضا خمسه، مينو فرشچي، مهدي ميامي، ميترا حجار، كيومرث منشي‌زاده، شهاب مقربين، رسول يونان و محمود معتقدي از جمله هنرمندان حاضر در مراسم افتتاح اين نمايشگاه بودند.


شمس لنگرودي با سپاس‌گزاري از حضور شركت‌كنندگان در اين مراسم، گفت: اين حضور باعث دلگرمي است. آدم در خانه‌اش نشسته، كار مي‌كند و در فكر بازتاب كارش نيست. يك لحظه كه اين حضور را مي‌بيند، باعث دلگرمي‌اش مي‌شود؛ پس كار تأثير خودش را مي‌گذارد. 


او در ادامه افزود: خيلي‌ها را كه آمده بودند، نمي‌شناختم و اين نشان مي‌دهد فركانسي ما را به هم نزديك كرده؛ انگار ما يك جمع پراكنده‌ي پنهان هستيم كه دست در دست هم داريم كار مي‌كنيم.


نمايشگاه «سخت، مثل آب» با 30 قطعه عكس 50 در 70 همراه است كه با تكنيك‌هاي نرم‌افزار به نقاشي به نزديك شده‌اند. بخشي از عكس‌هاي گرفته‌شده از شمس، پرتره‌هاي مختلف اين شاعر بود و برخي نماهاي مختلفي از زندگي او را به نمايش مي‌گذاشت؛ از نشستن پشت ميز كار تا آشپزخانه يا حرف زدن با تلفن و حضور در فضاي اطراف منزل.


عكس‌هاي شمس لنگرودي تا هفتم دي‌ماه از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه‌ي «آشيان نقش و مهر» در ميدان آرژانتين، خيابان بخارست، خيابان هجدهم، بن‌بست گل‌محمدي، پلاك 4 در معرض نمايش قرار دارند.

 

منبع: ایسنا 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر