انتشار نخستین نشریه علمی-تخصصی علوم ارتباطات در ایران

 

 

 

نخستین نشریه علمی - تخصصی علوم ارتباطات کشور در زمینه مطالعات و انتشار ترجمان پژوهش های ارتباطی از سوی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران منتشر می شود.

 

مجله «ترجمان پژوهش های ارتباطی» یک نشريه ادواری (در قالب فصلنامه) است که با چارچوب و طرحی نو در جذب و تولید محتوای علمی با شاخص ها و استانداردهای بین المللی در شاخه های مختلف و متنوع علوم ارتباطات منتشر خواهد شد. این مجله تولید و انتشار محتوای علمی را در ابعاد جهانی از طریق ترجمه متون و مقالات علمی منتشر شده در مجلات معتبر بین المللی و معرفی چكيده طرح های پژوهشی دانشگاه ها و مراکز علمی دنیا  به منظور روزآوری و گسترش ظرفیت ها و قابلیت های علمی و حرفه ای دانش ارتباطات مدنظر قرار می دهد.

شناخت ساختارهای نگارش متون علمی و بسترسازی برای انجام پژوهش های نو و کاربردی متناسب با موقعیت و شرایط ملی در سطوح بالا (طراحی وضعیت مطلوب برای پژوهش های ارتباطی) و پوشش خلاهای علمی و مطالعاتی علوم ارتباطات با ارائه و معرفی طرح ها و پژوهش های برتر جهانی از اهداف اساسی انتشار این مجله است.

 

جامعه هدف اين نشريه نظام آموزش عالی، مجامع، مراکز علمی و حرفه ای ارتباطی کشور اعم از دانشجویان، اعضای هیأت علمی، محققان، کارشناسان و مدیران ارتباطی نهادها و سازمان های تخصصی است. بنابر استاندارد یونسکو این مجله از ترجمه مقاله های علمی از زبان های مختلف در سه سطح دانش پیشگان (دانشگاهیان)، تکنوکرات ها (متخصصان و فعالان حرفه ای) و مراکز پشتیبان (سازمان ها و نهادهای اجرایی، مؤسسات، انجمن ها و مجامع علمی - تحقیقاتی) استقبال می کند.

 

فصلنامه ترجمان پژوهش های ارتباطی با صاحب امتیازی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، با همت گروه مطالعات رسانه و فرهنگ، مدیرمسئولی دکتر محمدمهدی فتوره چی، سردبیری دکتر غلامرضا آذری و سیدتقی کمالی و با هیأت تحریریه متشکل از استادان و اعضای هیأت علمی صاحب تألیف و ترجمه در رشته علوم ارتباطات منتشر می شود.

 

نویسندگان، پژوهشگران و مترجمان علوم ارتباطات می توانند مقالات و ترجمه های خود را به منظور بررسی برای انتشار به نشانی الکترونیک این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند. 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر