اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش اختصاصی و زنده از مراسم گلدن گلوب 2014

 

 

 

 

 بریکینگ بد بهترین سریال 2014

مراسم فرش قرمز مراسم گلدن گلوب 2014 ساعت 2 بامداد به وقت ایران و مراسم اصلی رأس ساعت 4:30 بامداد آغاز شد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، این جوایز سالانه که هفتاد و یکمین دوره خود را پشت سر می‌گذاشت با اجرای امی پوهلر و تینا فی دو کمدین آمریکایی آغاز شد آن‌ها بهترین فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی را با شوخی با ستارگان آن معرفی کردند.

 

 

به رسم جوایز سالانه اولین جایزه به بهترین بازیگر مکمل زن اهدا خواهد شد .تینا فی از تام هنکس و ساندرا بولاک برای این جایزه دعوا کرد و جایزه بهترین مکمل زن به جنیفر لاورنس برای کلاهبردارانامریکایی اهدا می شود .این دومین جایزه لاورنس در گلدن گلوب است.

 

بهترین بازیگر نقش مکمل زن مجموعه کوتاه را میلا کانیز و چنینگ تتوم به ژاکلین بیسه برای مجموعه کوتاه تلویزیونی رقص بر لبه اهدا کردند.

 

مارك روفالو و نائومي واتس جايزه بهترين مجموعه كوتاه را به پشت چلچراغها  و در ادامه جایزه بهترین بازیگر زن در مجموعه کوتاه و تله فیلم را به الیزابت ماث برای رقص بر لبه اهدا کردند.

 

مت دیمون فیلم کاپیتان فیلیپس را معرفی کرد و از بازی تحسین برانگیز تام هنکس یاد کرد و تیزر این فیلم پخش شد.

 

 

آرون اکهارت جایزه بهترین بازیگر مرد مجموعه های درام را به برایان کرانستون برای بریکینگ بد و جایزه بهترین مجموعه درام را به بریکینگ بد اهدا کردند.

 

استیو کوگان و شخصیت اصلی فیلومنا به روی صحنه می آیند کسی که جودی دنچ نقش او را بازی کرده است و فیلم فیلومنا را معرفی می کنند.

 

بهترین موسیقی متن را آشر به الکس ایبرت برای فیلم همه چیز از دست رفته و بهترین ترانه را به ترانه «عشق رسمی» برای فیلم ماندلا اهدا کردند.

 

امبر هرد بهترین بازیگر نقش مکمل مجموعه درام را جان وویت برای مجموعه ری داناوان معرفی می کند . این چهارمین جایزه گلدن گلوب وویت است.

 

رابرت داونی جونیور جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی کمدی را به ایمی آدامز برای فیلم کلاهبردارانآمریکایی اهدا می کند.

 

در ادامه مراسم بهترین بازیگر زن در مجموعه های تلویزیونی درام به رابین رایت پن برای مجموعه تلویزیونی خانة کاغذی اهدا شد.

 

جیم کری هیجان خاصی با نوع بیانش به جمع میهمانان گلدن گلوب داد و سپس فیلم کلاهبرداران آمریکایی را معرفی کرد.

 

کریستوفر والتز که دو جایزه اسکار مکمل مرد خود را در فیلم‌های تارانتینو گرفته است جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را به ژارد لتو بازیگر فیلم کلوب دالاس بایرز اهدا کرد.

 

بهترین فیلمنامه را اما تامپسون که کفش‌های خود را بر روی سن این مراسم مانند نقش‌اش در نجات آقای بنکس بر دست گرفته بود به اسپایک جونز برای فیلم او اهدا کرد.

 

لارا درن جدیدترین فیلم سیاه و سفید الکساندر پاین یعنی نبراسکا را معرفی کرد.

 

جایزه بهترین بازیگر کمدی مجموعه‌های تلویزیونی به اندی سمبرگ برای مجموعه بروکلین 9-9 اهدا شد.

 

زوئی سالدانا و اورلاندا بلوم جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را به فیلم زیبایی بزرگ ساختة پائولو سورنتینو اهدا کردند و به این ترتیب اصغر فرهادی این بار دست خالی از این مراسم بازگشت.

 

ملیسا مک کارتی جایزه بهترین بازیگر مرد مجموعه کوتاه تلویزیونی یا یک فیلم محصول تلویزیونی را به مایکل داگلاس برای پشت چلچراغ‌ها اهدا کرد.

 

اما واتسون جایزة بهترین انیمیشن را به انیمیشن یخ‌زده به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی اهدا کرد.

 

کالین فارل درون لیان دیویس فیلم موزیکال برادران کوئن را معرفی کرد.

 

جایزه بهترین بازیگر زن مجموعه تلویزیونی کمدی به امی پوهلر برای مجموعه کمدی پارک ها و تفریحات یکی از مجریان مراسم اهدا شد که جایش را در هنگام قرائت نامزدها عوض کرد و در جایگاه میهمانان نشسته بود.

 

اما استون در ستایش وودی آلن چند جمله‌ای را اشاره می‌کند تا گلچینی از تصاویر فیلم‌هایش پخش شود و جایزه سسیل ب دومیل جایزة یک عمر دستاورد سینمایی پس از صحبت‌های دایان کیتون در غیاب وودی آلن به او تعلق خواهد گرفت.

 

لیام نسن بدون هیچ توضیح اضافه‌ای همه را دعوت به تماشای فیلم چشم‌نواز جاذبه کرد.

 

بهترین کارگردان سال گذشته گلدن گلوب یعنی بن افلک جایزه بهترین کارگردانی را به آلفونسو کواران کارگردان فیلم جاذبه اهدا کرد.

 

کریس اونز و اوما تورمن بهترین سریال کمدی را بروکلین 9-9 معرفی کردند.

 

جنیفر لاورنس برنده بهترین بازیگر زن گلدن گلوب سال گذشته که امسال نیز مکمل زن را برنده شد برای معرفی بهترین بازیگر مرد کمدی / موزیکال به روی صحنه آمد و جایزه را به لئوناردو دی کاپریو برای فیلم گرگ وال استریت اهدا کرد.

 

درو بریمور بهترین فیلم کمدی / موزیکال را کلاهبرداران آمریکایی معرفی کرد.

 

 

لئوناردو دی کاپریو که برای معرفی بهترین بازیگر زن درام روی صحنه آمده است از کسانی که فراموش کرده بود تشکر کند، سپاسگزاری می کند و کیت بلانشت را بهترین بازیگر نقش اصلی زن درام برای فیلم جاسمین غمگین معرفی می کند.

 

جسیکا چستین جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی درام را به متئو مک کاناهی برای فیلم کلوب دالاس بایرز اهدا کرد.

 

آخرین جایزه متعلق به بهترین فیلم درام است و جانی دپ این وظیفه مهم را بر دوش دارد تا استیو مک کوئین برای فیلم 12 سال بردگی جایزه را به خانه ببرد. مراسم گلدن گلوب 2014 در ساعت 7:30 صبح به وقت تهران به پایان رسید.

 

 

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما