اختصاصی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
مصائب شیرین / نگاهی به فیلم کلاس هنرپیشگی
علیرضا داوودنژاد کارگردان باتجربه سینمای ایران بعد از ساخت فیلم مرهم و موفقیت‌های آن فیلم، این بار در تجربه‌ای جدید و متفاوت بازگشتی دوباره به سینمای خانوادگی، شخصی و مورد علاقه خود داشته است و در تازه‌ترین ساخته‌ی خود، یکی از شخصی‌ترین و خانوادگی‌ترین آثار خود را کارگردانی کرده است. ادامه مطلب: مصائب شیرین / نگاهی به فیلم کلاس هنرپیشگی اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
یادداشت فیلم‌های روز سوم تا پنجم - از روز روشن تا حوض نقاشی
    سینمای ایران رو به افول است و این را جشنواره‌ی فجر که آیینه تمام قد سینمایمان شده نشان می‌دهد. سال گذشته پس از دیدن فیلم‌های فجر همه دم از حال وخیم سینما می‌زدند کسی جدی نگرفت و باز هم باید بگوییم که سال بعدی نیز سال خوبی را سینما پشت سر نخواهد گذاشت. ادامه مطلب: یادداشت فیلم‌های روز سوم تا پنجم - از روز روشن تا حوض نقاشی اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
درباره شهرزاد .../ نگاهی به فیلم "قاعده تصادف"
  یک گروه تئاتر دانشجویی که یک روز بعد عازم سفر -برای اجرایی در جشنواره‌ی خارجی- هستند با مشکل عدم حضور بازیگر نقش اصلی روبه‌رو می‌شوند. این بازیگر شهرزاد نام دارد که پدرش مخالف رفتنش است. اتفاقای پیش می‌آید و گروه میان دو راه باید تصمیم گیری کنند وسرآخر قید اجرا را می‌زنند.   ادامه مطلب: درباره شهرزاد.../ نگاهی به فیلم "قاعده تصادف" اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.36 (7 رای)
یک قصه کامل / رسوایی ساخته مسعود ده‌نمکی
    مسعود ده‌نمکی با سری پر فروش اخراجی‌ها شناخته می‌شود، فیلمسازی که به دلیل نوع صحبت‌هایش و مدعی بودن در فیلمسازی محبوب منتقدان نیست، اما عامه فیلم‌هایش را دوست داشته‌اند و فروش هر قسمت گواه این مطلب است. شخص ده‌نمکی نیز پس از این‌که منتقدان مقابلش جبهه گرفتند مخاطب همین فیلم‌هایش را مردم خواند و معیار فیلم خوب را فروش بالا. ادامه مطلب: یک قصه کامل / رسوایی ساخته مسعود ده‌نمکی اضافه کردن دیدگ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
یادداشتی بر دو روز اول سی و یکمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره فیلم فجر در دو روز نخست هیچ برگ برنده‌ای نداشته است. فیلم خاصی نتوانسته نظر اغلب منتقدان را جلب کند. هیچ کس، هیچ کجا که بازیگران سرشناسی را داشت مخاطبان زیادی را به برج میلاد کشاند؛ اما فیلم با یک روایت غیر خطی نادرست حوصله همه را سر برد. سؤالی که ممکن است برای اغلب ما در کسوت خبرنگار و نویسنده جلب شود این است که چرا این همه بازیگر سرشناس باید در یک فیلم حتی در نقش‌های فرعی باشند و هیچ ک

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما