اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش اختصاصی آکادمی هنر از مجموعه «حریم» در گالری آران

روایت پیله‎هایی پیچ در پیچ از تولد و زندگی و حریمی امن در هندسی رنگ و بوم و حس،خانه ای از تارو پود تن، مرزی که در بی مرزی است و سفیدی که خود رهایی است و اسارت. حیوان واره‎هایی دنباله‎دار درگیر مجاز و ممنوعه.

 

نمایشگاه نقاشی حریم با آثاری از لاله اردستانی، نیلوفر عابدی، سارا عباسیان و سمیرا نوع پرست در گالری آران از نوزده شهریور ماه افتتاح شد. برای گرفتن گزارش از این مجموعه عصر یکشنبه 21 شهریورماه همراه مهرناز نظری عکاس سایت به این گالری رفتیم.

 

 

 

 

 

حریم برای این هنرمندان محملی برای بیان اندیشه و بینشی در قالب تمثیل و استعاره و ادای دینی به حرمت حریم است.

 

آثار این نمایشگاه با موضوعیت حریم با زبانی استعاری و گاه صریح به هراسی بی‎پایان اشاره دارد.

 

علاوه بر تابلوهای نقاشی، سارا عباسیان در قالب مولتی مدیا با عریانی هرچه تمام این اضطراب را در قالب تصاویری متحرک به تصویر می کشد.

 

سعی مشخصی در شناساندن مولفه‎های تکرار شونده از سوی خالقان در آثار به خوبی نمایان است که درتمامی کارها به شکلی حضور داشته باشد ولی در اجرا ناموفق مانده و بیشتر در ایده مانده و به عمق نزدیک نشده است.  مخاطب در واکاوی آثاربه نقطه‎ای روشن نمی‎رسد.  ایده و فرم فدای معنا و مفهوم می‎شود.

 

تنی چند از بازدیدکنندگان هم به درستی بر تاکید صاحبان اثر بر فرم هندسی آثار که تنها در ظاهر است و فرصت ارتباط برقرار کردن را به مخاطب نمی‎دهد اشاره داشتند.

 

در همین رابطه مشاهده بفرمایید

گزارش تصویری از مجموعه حریم در گالری آران

 

 

 

 

درباره نویسنده :
حسام کاظمی
نام نویسنده: حسام کاظمی

کارشناس ارشد

نویسنده و منتقد ادبیات و سینما

همکاری با آکادمی هنر: از سال 89


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما