اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش از رونمایی پوسترهای جشنواره فیلم فجر

 

صبح امروز مراسم رونمایی پوسترهای سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور چهره های برجسته سینمای ایران، ابراهیم حقیقی طراح پوستر، محمد خزاعي دبير جشنواره و جمع كثيري از هنرمندان در تالار اسوه تهران برگزار شد.

 روزهای زندگی - پرویز شیخ طادی 

به گزارش آکادمی هنر، صبح امروز مراسم رونمایی پوسترهای سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور چهره های برجسته سینمای ایران همچون: داوود رشيدي، جمال شورجه، عليرضا زرين دست، حسين زندباف و محمد رضا بزرگ نيا از هنرمندان سرشناس کشور، محمد خزاعي دبير جشنواره ،غلامرضا منتظمي دبیر همایش "هالیوودیسم و سینما"، بهمن حبشی، حسین طلابیگی، جمع كثيري از هنرمندان  و نمایندگان رسانه های گروهی در تالار اسوه تهران برگزار شد.

 

در ابتداي اين مراسم ابراهيم حقيقي طراح پوستر این دوره از جشنواره و محمد خزاعي دبير سي امين جشنواره بين المللي فيم فجر از پوسترهاي اين جشنواره رونمايي كردند.

در بخش دیگری از اين مراسم، ابراهيم حقيقي طراح پوسترهاي این دوره از جشنواره گفت: جاي خوشحالي دارد كه كنار بزرگاني هستم كه برايشان بزرگداشت برگزار مي شود. سينماي ايران نشان داد به دست توانا و انديشمند هنرمندان ما هميشه توانسته افتخار آفرين باشد كه بايد به دست آنها بوسه زد.

حقيقي از دومين دوره جشنواره، پوسترهاي جشنواره را طراحي و بعد سيمرغ بلورين جشنواره را طي دوره هاي مختلف طراحي كرده و همواره كنار جشنواره بوده است.

وي گفت: چون امسال سي امين دوره جشنواره و تولد سي سالگي جشنواره است و طبق گفته دبیر جشنواره، شعار امسال؛ اميد ، اخلاق و آگاهي است تصميم گرفتم تا براي اين جشنواره كه امروز سي ساله شده شناسنامه برايش طراحي كنيم.

همچنين حقيقي پوسترهاي بخش سينماي سعادت ، جام جهان نما ،تجلي اراده ملي و مسابقه سينماي آسيا جلوگاه شرق را طراحي كرده است.

در ادامه مراسم از پوسترهاي 5 چهره برجسته سينماي ايران با حضور؛ داوود رشيدي، محمد رضا بزرگ نيا ، عليرضا زرين دست، حسين زندباف و جمال شورجه از بزرگاني بودند كه از پوسترهايشان رونمايي شد.

عليرضا زندباف گفت: اميدوارم جشنواره امسال جشنواره بهترينها براي سينماي ايران باشد.

بزرگ نيا گفت: سي امين دوره جشنواره فيلم فجر را كه امسال تولد سي سالگي اش است را به همه تبريك مي گويم.

رشيدي به احساساتي بودن خود اشاره كرد و افزود: من خيلي احساساتي هستم و نمي دانم چه بايد در اين لحظه بگويم ولي از استاد حقيقي و خزاعي تشكر می كنم.

جمال شورجه گفت:حقیقتا برای من باعث افتخار است که در کنار این  بزرگان قرار گرفتم و از حرکتی          که به این صورت برای اولین بار صورت گرفته بسیار خرسندم.

همچنین گفتنی است امسال "کمال تبریزی" بزرگداشت "علیرضا زند باف "،  "واروژکریم مسیحی"

بزرگداشت "محمد بزرگ نیا"، "رسول صدر عاملی "بزرگداشت "داود رشیدی" و حسن نجفی "بزرگداشت "جمال شورجه " را می سازند .

در ادامه این مراسم همچنین خزاعی دبیر سی امین دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: خوشحالیم که امسال طبق زمان بندی که قول دادیم توانستیم درصدی از آنها را انجام دهیم . درحقیقت جدول پیش فروش بلیط ها برای اولین بار در طی این سی سال اتفاق افتاد که جدول کامل جشنواره همزمان با پیش فروش بلیطها بیرون بیاید تا مردم بتوانند استفاده کنند و 22 روز مانده به جشنواره اسامی کلی بخش ها اعلام شود اینها برنامه ریزی هایی بود که نباید فکر کنیم دبیر جشنواره به تنهایی آنها را انجام داده بلکه همکاران ما در ستاد اجرایی و خانواده سینمای ایران بودند که بیشترین زحمت را کشیدند .همین طور فیلمسازانی که فیلم هایشان به موقع رسید و هیئت انتخاب در سر موعد مقرر توانستند آنها را داوری کنند و امیدوارم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد و به موقع فیلم ها برای نمایش به دست ما برسد که کوچکترین خللی در برگزاری نظم جشنواره صورت نگیرد .

وی افزود : همچنین زمانبندی برای اهالی سینما اعلام کرده بودیم که هفتم بهمن ماه دریافت کپی های اولیه فیم ها ی آماده شده خواهد بود. که ما نیز برای نمایش فیلم ها در سینماهای مختلف بر اساس آن برنامه ریزی خواهیم کرد .طبق ضوابط جشنواره آمده که هرکدام از دوستان که کپی انها تا هفت بهمن آماده نشود و یا فیلمشان در حقیقت حاضر شود بنا به احترامی که به مخاطب و خانواده سینمای ایران خواهیم گذاشت و همچنین دلایلی که خودشان پذیرفته اند فیلم آنها کنار خواهد رفت.

وی همچنین گفت: از روز گذشته پیش فروش جشنواره را داشتیم که طی مدت سه ساعت 75 درصد ظرفیت ها فروخته شد و طبق نظر کارشناسانی که این سالها کار پیش فروش را انجام می دادند اعلام شده چنین استقبالی بی سابقه بوده است هر سال در پیش فروش ما سه روز زمان صرف می کردیم که امسال در سه ساعت اولیه پیش فروش ما تمام شده و الان درخواست کاربران این است که بتوانیم ظرفیت را باز کنیم تا آنها بلیط تهیه کنند که عملا چنین چیزی ممکن نخواهد بود .زیرا امسال ما درصدی از فروش بلیط را دراختیار گیشه قرار داده ایم و مقداری هم برای هنرمندان در نظر گرفته ایم که آنها می توانند بر این اساس برنامه ریزی کرده و از گیشه های سینما بلیط فراهم کنند .

دبير جشنواره اظهار داشت: با توجه به استقبال روز گذشته از فروش بليط ها ، امسال سينما هاي جشنواره سينماهاي شلوغ تري خواهد بود و پيش بيني مي كنم براي 4 الي 5 فيلم حداقل سانس هاي فوق العاده از همين حالا پيش بيني كنيم. ودر كنار اينها بخش فيلم هاي سه بعدي بود كه مورد توجه قرار گرفت و خيلي از اين فيلم همزمان در حال اكران شدن است كه اميدوارم امسال براي اولين بار نمايش فيلم هاي سه بعدي را به صورت جدي داشته باشيم. همچنين حضور بيش از 250 مهمان خارجي در جشنواره امسال را شاهد خواهيم بود .

خزاعي همچنين در خصوص مراسم افتتاحيه گفت: امسال 2 نوع مراسم افتتاحيه را براي جشنواره در نظر گرفتيم ، يكي آيين استقبال از هنرمندان در بيرون از تالار وحدت است و ديگري مراسمي كه در داخل تالار وحدت برگزار خواهد شد.

وي همچنين در خصوص صنوف سينماي ايران اظهار داشت: صنوف سينماي ايران سينماي اختصاصي خوهند داشت كه بتوانند چند روز آينده كه كارت هايشان صادر مي شود از برنامه هاي جشنواره استفاده كنند و سينماي "صحرا" اگر تغيير نكند براي آنها در نظر گرفته شده است تا همانند ساليان گذشته از برنامه هاي جشنواره با خاطره اي خوش استفاده كننند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما