اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

داوران کن ۲۰۱۹ معرفی شدند، ترکیب جذاب

هیات داوران کن ۲۰۱۹



سایت جشنواره فیلم کن اسامی ۹ داور را برای بخش رقابتی اصلی سال جاری اعلام کرد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، ال فانینگ بازیگر آمریکایی که فیلم اهریمن نئونی از او بسیار پر سر و صدا بود، کلی ریچارد کارگردان وندی و لوسی،  پاول پاولیکوفسکی کارگردان لهستانی سازنده «آیدا» و «جنگ سرد»، یورگوس لانتیموس کارگردان یونانی سازنده «داگتوس» و «سوگلی»، آلیس رورواچر کارگردان «شاد مثل لازارو» از ایتالیا، کار داوری بخش اصلی امسال جشنواره کن را به ریاست آلخاندرو گونزالس ایناریتو انجام می‌دهند.



مایمونا ان‌دیایه بازیگر نیز در گروه داوران این دوره جای دارد. وی و فانینگ تنها بازیگران حاضر در این پنل هستند. هرچند ان‌دیایه از بورکینافاسو کارگردان نیز هست.



اعضای بعدی این گروه شامل انکی بلال کارگردان و رمان‌نویس گرافیکی و رابین کمپیلو کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوین‌گر هر دو از فرانسه هستند.


این گروه داوری با بررسی ۱۹ فیلم در بخش اصلی برندگان نخل طلا را انتخاب می‌کنند. البته انتظار می‌رود تا پیش از شروع جشنواره فیلم کن در تاریخ ۱۴ ماه می چند فیلم دیگر به بخش رقابتی اصلی اضافه شود.



اسامی برندگان در مراسمی که ۲۵ ماه می در کن برگزار می‌شود معرفی می‌شود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما