اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

انجمن منتقدان ایران از حضور در برنامه نقد جشنواره فیلم فجر انصراف داد

 

 

انجمن منتقدان سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به نحوه انتخاب یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم فجر برای برگزاری نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره همکاری نخواهد کرد.


بر اساس این بیانیه با توجه به اینکه دبیر این دوره از جشنواره هیچکدام از اعضای پیشنهادی انجمن منتقدان را برای هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران انتخاب نکرده، این انجمن به عنوان اعتراض به این تصمیم غیراخلاقی دبیر جشنواره، از برگزاری جلسات نقد و بررسی انصراف می‎دهد.

 

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران نوشته که جهانبخش نورایی، طهماسب صلح جو، روبرت صافاریان، شهرام جعفری نژاد و مهرزاد دانش به دبیر جشنواره معرفی شده‌اند، اما هیچ کدام از این افراد انتخاب نشده‌اند و اکبر نبوی، منتقد دیگری برای داوری فیلم‌های بخش مسابقه انتخاب شده است. در این بیانیه آمده "در انتخاب آقای اکبر نبوی که این شورا به ایشان ارادت جداگانه دارد نیز شیطنتی صورت گرفته، تاراه برای بستن دهان ما باز باشد".

 

روز گذشته با حکم محمد حیدری، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، محمدرضا هنرمند (کارگردان)، شهرام اسدی (کارگردان)، محمدمهدی دادگو (تهیه‌کننده)، محمدرضا تخت‌کشیان (تهیه‌کننده)، رویا نونهالی (بازیگر)، ایرج رامین‌فر (طراح صحنه و لباس) و اکبر نبوی (منتقد فیلم) به عنوان اعضای هیئت داوران بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند.

 

امسال ۳۳ فیلم ایرانی در بخش سودای سیمرغ که مهم‌ترین بخش جشنواره فجر است رقابت می‌کنند. این جشنواره ۱۲بهمن آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز روز ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد. ایستاده در غبار سال گذشته فیلم ایستاده در غبار، سیمرغ بلورین بهترین فیلم، مهمترین جایزه جشنواره را گرفت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما