اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

عسگرپور: اظهارات افتراآمیز طالبی را پیگیری می​کنیم / بیانیه اتحادیه تهیه​کنندگان بی​پایه و اساس است

 

ابوالقاسم طالبی چندی پیش در سخنانی مدعی شده بود خانه سینما در جایگاه برانداز قرار دارد.

مدیرعامل خانه سینما در گفت​و گو با خبرآنلاین در‌این‌باره، گفت: «در خصوص صحبت​های افتراآمیز اخیر یکی از کارگردانان درباره خانه سینما موضوع به زودی در شورای صیانت طرح و بررسی و رای شایسته صادر خواهد شد.»

فرج ​الله سلحشور نیز مدتی قبل اظهاراتی توهین​آمیز در مورد خانه سینما بیان کرده بود که مسئولان این نهاد صنفی این موضوع را مورد پیگیری قرار داده و شکایتی از این فیلمساز انجام داده بودند.

محمدمهدی عسگرپور با اشاره به این موضوع گفت:​ «خانه سینما در نامه​ای موضوع را به کانون کارگردانان برای ابلاغ به او برای حضور در شورا و ادای توضیحات ارسال کرده است. البته اگر قوه قضاییه درخصوص شکایت قبلی خانه سینما با جدیت و فوریتی که در برخی پرونده​ها از آنها سراغ داریم، عمل کرده بود، این گونه افتراها و انگ‌زدن​های بی​پروا تکرار نمی​شد.»

مدیرعامل خانه سینما همچنین درباره بیانیه اتحادیه تهیه​کنندگان سینمای ایران که یک روز پیش از برگزاری گردهمایی سینماگران در مخالفت با آن منتشر شده بود، گفت:​ «این بیانیه چنان دارای اظهارات بی​پایه و اساس است که هر ناظر و مطلع امور سینمایی متوجه می‌شود یک نوع فرافکنی است. اگر تاریخ پنج سال اخیر تهیه​کنندگان را مرور کنیم به خوبی روشن است که آنها نخست چندپاره شدند و بعد خانه سینما برای وفاق پا به میان گذاشت.»

او ادامه داد: «ظاهرا حافظه دوستان یاری نمی​کند که چند دستگی​شان از کجا و برای چه آغاز شد، اما بد نیست توضیح بدهم عبارت "تنها صنف قانونی تهیه​کنندگان در خانه سینما" که در بیانیه آنان آمده بود، یک شوخی بیشتر نیست.»

عسگرپور اظهار داشت: «ما سوگمندانه هنوز فاقد یک صنف فراگیر تهیه​کنندگی عضو خانه سینما هستیم و البته همانطور که پیشتر هم اشاره کرده​ام این چنددستگی محصول فرآیند غیرطبیعی تولید و نمایش در سینمای ما و دخالت موثر دولت در امور تشخیص صلاحیت​های صنفی و برخلاف نص صریح قانون برنامه چهارم توسعه است که بر استقرار نظام صنفی در عرصه فرهنگ و هنر تاکید دارد.»

 

منبع: خبرآنلاین


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما