اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فروش 42 میلیاردی گیشه‌ی سینمای کشور در نوروز 97

سینمای ایران



گزارش اجمالی از وضعیت فروش فیلم‌های اکران نوروز ۹۸ منتشر شد که طبق آن، کل میزان فروش طی این مدت ۴۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان است.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، گزارش اجمالی از وضعیت فروش فیلمهای اکران نوروز ۹۸ منتشر شد. این گزارش که توسط معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی آماده شده شامل ۱۰ سینمای پرفروش سال ۹۸، مقایسه تطبیقی با دو سال گذشته و جزییات فروش فیلم ها به تفکیک ژانر، سینما و دفتر پخش است.

 


این گزارش روز گذشته توسط محمود اربابی در جلسه شورای مدیران سازمان سینمایی ارائه شد. در اکران نوروزی سال ۹۸ که از تاریخ ۲۵ اسفند شروع شد، ۷ فیلم سینمایی در سینماهای کشور به نمایش درآمدند (به جز فیلم‌های هنر و تجربه) که فیلم «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی در ژانر کمدی بیشترین سهم از فروش (۴۴ درصد) و بیننده (۴۵درصد) را طی این مدت داشته است.



دومین فیلم موفق فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی به تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان در ژانر اجتماعی سهم از فروش (۳۰درصد) و بیننده (۲۹درصد) است و رتبه سوم سهم از فروش (۱۳ درصد) و بیینده (۱۲ درصد) را فیلم «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی به تهیه‌کنندگی حمید پنداشته در ژانر کمدی کسب کرده است.





سیمای کلی:
ـ کل میزان فروش: ۴۲۰,۴۰۰,۵۸۸,۶۶۰ ریال
ـ تعداد تماشاگران: ۳,۰۹۸,۲۵۶ نفر
ـ متوسط قیمت بلیت: ۱۳۵,۶۸۹ریال
ـ پرفروش‌ترین سینما: پردیس سینمایی کوروش-تهران ۴۹,۲۹۳,۶۲۹,۴۹۰ریال
ـ کم فروش‌ترین سینما سینما فردوسی اوز۳,۱۰۰,۰۰۰ ریال
ـ پربیننده‌ترین سینما: پردیس سینمایی کوروش ـ تهران ۲۶۵,۳۹۳نفر
ـ کم‌بیننده‌ترین سینما: فردوسی اوز ۶۲ نفر
ـ پرفروش‌ترین استان: تهران ۲۶۵,۲۲۱,۹۹۷,۴۳۰ریال
ـ کم‌فروش‌ترین استان: ایلام ۱۱۲,۶۷۰,۰۰۰ریال
ـ پربیننده‌ترین استان: تهران ۱,۵۵۸,۹۳۴نفر
ـ کم‌بیننده‌ترین استان: ایلام ۱,۲۵۳ نفر
ـ گران‌ترین سینما پردیس سینمایی قلهک ـ تهران ۲۰۰,۰۰۰ریال
ـ ارزان‌ترین سینما آبشار شوشتر ۲۰,۰۰۰ ریال

 


۱۰ سینمای پرفروش در اکران نوروزی۹۸:
در بین سینماهای کشور، پردیس کوروش تهران با  ۱۲ درصد بیشترین سهم از فروش و بیشترین سهم از بیینده (۹ درصد) را به خود اختصاص داده است. پس از آن پردیس سینمایی ایران مال تهران بیشترین سهم از فروش (۴/۵ درصد) را داشته‌است، در رده سوم پردیس سینما آزادی تهران با سهم ۴/۹ درصدی از کل فروش قرار دارد که نشان از موفقیت ساخت و تجهیز پردیس‌های سینمایی در کشور است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما