اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«طهران تهران» در جشنواره مونترال


فيلم «طهران تهران» ساخته‌ي داريوش مهرجويي و مهدي‌كرم پور در بخش سينماي معاصر جهان جشنواره فيلم مونترال شركت دارد كه اين بخش به آثار 20 كارگردان مطرح جهان مي‌پردازد.

 

اين فيلم در ماه آينده در جشنواره «ميل والي» شهر سانسفرانسيسكو آمريكا و بعد از آن در شيكاگو حاضر خواهد بود و اواخر خرداد سال آينده جشنواره معتبر ساپائلو برزيل ميزبان «طهران تهران» است.

«طهران تهران» كه در جشنواره بيست و هشتم فجر به نمايش درآمد با بازي پانته آبهرام، قربان نجفي، مهتاج نجومي، پرويز نوري، غلامرضا نيكخواه ، فريده سپاه‌منصور، فرهاد قائميان، طناز طباطبايي، رعنا آزادي، برزو ارجمند و رضا يزداني توسط محمدعلي حسين‌نژاد در شهرداري تهران تهيه شده است.

در اپيزود اول به گروهي گردشگر پرداخته مي شود كه همراه با يک خانوادة معمولي تهراني تصميم مي‌گيرند در ايام عيد نوروز براي تجديد خاطرات خود به ديدن آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشگري تهران بروند و در اپيزود دوم به كارگرداني كرم‌پور؛شاهد يک گروه موسيقي هستيم كه پس از مدت‌ها موفق مي‌شوند براي کنسرت‌شان مجوز اجرا دريافت کنند و ..

 

جشنواره‌ي مونترال از 4 تا 15 شهريور ماه در كانادا برپا است.

 

 منبع: ایسنا

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما