اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

عليزاده: «آخرين سرقت» يك كمدي متفاوت است


به گزارش آکادمی هنر، كارگردان فيلم «آخرين سرقت» با اشاره متفاوت بودن اين فيلم در ژانر كمدي، گفت: ساخت آثار کمدي به دور از سطحي‌نگري به مراتب سخت‌تر از آثار جدي است.

پدرام عليزاده کارگردان فيلم «آخرين سرقت» در گفت و گو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر درباره فيلم «آخرين سرقت» و تقاضاي شرکت در جشنواره فيلم فجر توضيح داد: فيلم از مضمون کمدي برخوردار است که سعي کرديم با کمدي‌هايي که اين روزها شاهد آن هستيم به لحاظ داستان و بازيگران متفاوت باشد. متاسفانه ساخت فيلم کمدي اين روزها با هجمه زيادي از سوي منتقدان و کارشناسان روبرو است اما در اين فيلم سعي کرديم از سطحي‌نگري و ابتذال دوري کنيم و با قصه و کمدي موقعيت بتوانيم مخاطب را بخندانيم.

عليزاده گفت: جشنواره فيلم فجر يکي از بزرگترين جشنواره‌هاي سينماي ايران به شمار مي‌آيد و از سوي ديگر يکي از پرسابقه‌ترين جشنواره‌هاي منطقه خاورميانه است که از اهميت خاصي برخوردار است و حضور در اين جشنواره، براي هر فيلمسازي داراي اهميت و جايگاه خاصي است اما من در طول ساخت فيلم به رقابت و حضور در جشنواره فيلم فجر فکر نکردم و تلاش کردم تا تنها فيلم آبرومندي بسازم زيرا با ساخت اين فيلم پس از سال‌ها دستياري کارگردانان مختلف وارد سينماي حرفه‌اي شده‌ام.

وي ادامه داد: متاسفانه سينماي کمدي جايي در جشنواره فيلم فجر در طول سال‌هاي نداشته است و تا جايي که به ياد مي‌آورم تنها فيلم‌هايي مثل اجاره‌نشين‌ها (داريوش مهرجويي) و قاعده بازي (احمدرضا معتمدي) توانستند در جشنواره فيلم فجر حاضر شوند و مورد توجه قرار بگيرند. اين درحالي است که ساخت فيلم کمدي يکي از گونه‌هاي سخت و دشوار در سينماي ايران به شمار مي‌آيد.

اين كارگردان به ستاد خبري جشنواره گفت: مردم ما سخت مي‌خندد و از اين بابت ساخت آثار کمدي سخت‌تر از آثار جدي است اما متاسفانه، نه منتقدان  و نه داوران، توجهي به اين امر ندارند و معمولاً با نگاهي حقيرانه آثار کمدي را مورد ارزيابي قرار مي‌دهند. در حالي که ساخت آثار کمدي به دور از سطحي‌نگري به مراتب سخت‌تر از آثار جدي است.

عليزاده درباره آخرين مراحل فني فيلم توضيح داد: تلاش مي‌کنيم تا با طي مراحل فني، فيلم را آماده نمايش و براي بازبيني تحويل دفتر جشنواره دهيم.

در اين فيلم پوريا پورسرخ، نيما شاهرخ‌شاهي، خاطره اسدي ، مريم سعادت، آرش نوذري، سولمازآق‌مقاني و ايرج نوذري ايفاي نقش‌هاي اصلي را برعهده دارند.

ساير عواملي که در ساخت فيلم همکاري دارند، عبارتند از:

كارگردان: پدرام عليزاده ، نويسندگان فيلمنامه: رضادرميشيان، پدرام عليزاده، سيدجلال الدين دري، مدير فيلم برداري: فرج حيدري ، تدوين: كاوه ايماني ، مديرتوليد : شاهين جعفري، طراح گريم: فريور معيري ، طراح صحنه و لباس: مارال جيراني، صدا: رضا نظري‌نيا، مدير تداركات: فواد بوربور، دستيار اول كارگردان و برنامه ريز: محمد مهدي مروي، عكاس: فاطمه زياري، جانشين توليد: ميثم معراجي،حسابدار : عليرضا سبزوي، تهيه كننده: سيد غلامرضا موسوي.

خلاصه داستان: آقاي «ن» و آقاي «د» در يك سفر ناخواسته با يكديگر همراه مي‌شوند. در اين ميان خانم «م» منتظر آنهاست. غافل از اين كه...

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما