اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

توشیرو میفونه در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود صاحب ستاره شد

 

 

توشیرو میفونه بازیگر افسانه‌ای سینمای ژاپن که با فیلم‌های آکیرا کوروساوا به جهانیان معرفی شد، 19 سال پس از مرگش در پیاده روی مشاهیر هالیوود صاحب ستاره شد.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از اسکرین دیلی، توشیرو میفونه بازیگر فیلم‌های آکیرا کوروساوا 19 سال پس از مرگش در سال 1997 در پیاده روی مشاهیر هالیوود صاحب یک ستاره شد. 

 

به گزارش ژاپن تایمز دوشنبه مورخه چهاردهم نوامبر سال 2016 و در حضور خانواده‌ی میفونه از ستاره‌ی توشیرو میفونه در پیاده‌ روی مشاهیر هالیوود رونمایی شد. میفونه از معدود ستارگان آسیایی سینما است که در این پیاده رو صاحب ستاره شده است.

 

توشیرو میفونه  (زاده ۱ آوریل ۱۹۲۰ - درگذشته ۲۴ دسامبر ۱۹۹۷) بازیگر ژاپنی است. وی در ۱۷۰ فیلم ایفای نقش کرده است. او به خاطر همکاری با فیلمساز برجسته ژاپنی آکیرا کوروساوا در ۱۶ فیلم بین سال‌های ۱۹۴۸-۱۹۶۵ شناخته شده است. از همکاری‌های او با کوروساوا می‌توان به فیلم‌های راشومون، هفت سامورایی، دژ پنهان، سریر خون و یوجیمبو اشاره کرد.

 

از آثار مطرح دیگر او می‌توان به بازی در سه‌گانه سامورایی ساخته هیروشی ایناگاکی در نقش موساشی میاموتو اشاره کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما