اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جورج لوکاس موزه روایی را در لس‌آنجلس می‌سازد

 

 

جورج لوکاس، خالق جنگ ستارگان موزه «هنر روایی» (Narrative Art) را در لس آنجلس می‌سازد. مسئولان این طرح می‌گویند که پس از تلاش و بحث‌های فراوان این موزه به جای سان فرانسیسکو در لس آنجلس ساخته می‌شود.


آکادمی هنر - ساخت این موزه بیش از یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت که خود لوکاس آن را تامین می‌کند. در این موزه آثار هنری و یادگاری‌های مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان و سایر فیلم‌های کلاسیک از جمله کازابلانکا و جادوگر شهر آز به نمایش در می آید. این موزه در اکسپوزیشن پارک و در نزدیکی ساختمان موزه تاریخ طبیعی، موزه سیاهان کالیفرنیا و مرکز علمی کالیفرنیا بنا می‌شود. این موزه همچنین نزدیک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، محل تحصیل جورج لوکاس در دهه ۱۹۷۰ خواهد بود.

 

لوکاس ابتدا قصد داشت این موزه را در شیکاگو بسازد اما این طرح با اعتراضات محلی روبه‌رو شد. سپس مقامات شهری سن فرانسیسکو محلی را در جزیره ترژر در سن فرانسیسکو پیشنهاد کردند اما نهایتا این شهر هم نتوانست میزبان این موزه باشد. علاوه بر اشیای استفاده شده در فیلم‌‎‌های جنگ ستارگان، صدها اثر هنری از مجموعه خصوص جورج لوکاس بالغ بر ۴۰ هزار قطعه در این موزه به نمایش در خواهد آمد.

 

لوکاس در سال ۲۰۱۲ امیتاز مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان را به قیمت ۴ میلیارد دلار به دیزنی فروخت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما