اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جوکر پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما با درجه سنی بالای هفده سال

جوکر ددپول

فیلم «جوکر» با عبور از فروش جهانی «ددپول۲» و فروش ۷۸۸.۱ میلیون دلاری، عنوان پرفروش‌ترین فیلم مختص بزرگسالان را از آن خود کرد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، «جوکر» با عبور از رکورد فروش «ددپول» نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم R (مختص رده سنی بزرگسال) ثبت کرد.



«ددپول۲» با فروش ۷۸۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۸ و نسخه اوریجینال آن با فروش ۷۸۲ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۶ پرفروش‌ترین فیلم‌های بزرگسالان بودند.



این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود فروش جهانی «جوکر» تا پایان روز یکشنبه به ۸۲۵ میلیون دلار برسد. پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که این فیلم فروش خود را از ۹۰۰ میلیون دلار هم عبور می‌دهد.



فروش «جوکر» که نمایشش از ۴ اکتبر شروع شد در شمال آمریکا ۲۵۸.۶ میلیون دلار و در بازار بین‌المللی ۵۲۹.۵ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که به دلیل مضمون سیاه آن، فیلم با پیش‌بینی‌های امنیتی در سینماها به نمایش درآمد.



کمپانی برادران وارنر برای تولید فیلم ۶۲.۵ میلیون دلار هزینه کرده است که خیلی کمتر از آن چیزی است که برای تولید محصولات کمیک بوکی برای سینما، هزینه می‌شود. به این معنی این فیلم می‌تواند به یکی از پرسودترین فیلم‌های ابرقهرمانی در تاریخ هم بدل شود.  



به این ترتیب «جوکر» از «ماتریکس؛ بارگذاری مجدد» با فروش ۷۳۸.۶ میلیون دلار در سال ۲۰۰۳، «آن» با فروش ۶۹۷ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ و «مصایب مسیح» با فروش ۶۲۲.۳ میلیون دلاری در سال ۲۰۰۳ نیز بالاتر قرار گرفته است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما