اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پرده‌برداری اسکاشگورد از مافیای سینما؛ هشت نفر سرمایه نیمی از سینمای جهان را در اختیار دارند

استلان اسکاشگورد

استلان اسکاشگورد بازیگر سوئدی فیلم‌های هالیوودی استودیوهای بزرگ و سرمایه‌دارها را مانعی برای دیده شدن فیلم‌های مستقل خواند.


استلان اسکاشگورد که ستاره فیلم‌های ابرقهرمان مارول هم هست در گفت‌و گو با گاردین به پرسشی درباره نظر این ۲ کارگردان پاسخ داد و جواب وی با تایید و تمجید هوادارانش در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.



اسکاشگورد در این باره گفت: هیچی ندارم تا علیه فیلم‌های ابرقهرمانی بگویم. خودم در چند تا از آنها بازی کرده‌ام و معتقدم آنها قطعاً جایگاه خاص خودشان را دارند اما مشکل اینجاست وقتی سیستم اجازه می‌دهد تا ۸ نفر نیمی از ثروت جهان را در اختیار داشته باشند و بر بازار فشار بیاورند، بنابراین حیات سینمای مستقل و کوچک به خطر می‌افتد و آنها بندرت می‌توانند آن هم در سینماهای بیرون چند شهر بزرگ اکران شوند.



وی در ادامه گفت: هیچ سیستم توزیعی برای فیلم‌های با بودجه متوسط که با حضور بهترین بازیگران و بهترین فیلمنامه‌ها شکل می‌گیرند وجود ندارد زیرا آنها نمی‌توانند ۳ میلیون دلار جمع کنند تا بتوانند در کمپین بازاریابی حضور داشته باشند. وقتی سینماها به آنها اجازه اکران می‌دهند در نهایت یک هفته وقت دارند تا بفروشند و اگر در این مدت فروش نکنند، کار تمام است و کنار می‌گذارندشان.



این بازیگر سوئدی چنین ادامه داد: به یاد بیاورید که «پدرخوانده» اولین بار در ۱۰۰ سینما از سراسر آمریکا اجازه اکران یافت در حالی که فیلم‌های بزرگ این روزها در ۴۰۰۰ سالن اکران می‌شوند. «پدرخوانده» تبلیغات کوچکی در نیویورک تایمز داشت و بعد به تدریج موفقیتش بزرگ و بزرگ‌تر شد چون فیلم خیلی خوبی بود. این روزها دیگر نظر مردم محلی از اعراب ندارد و این غمگین‌کننده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما