اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برونو دومُن: اطمینان ندارم که یک مدرسه‌ی سینمایی بتواند فیلمساز تربیت کند!

 

 

 

«مدرسه فیلم برای یاد گرفتن جنبه ی تکنیکال خوب است اما شما را کارگردان نمی‌کند».


آکادمی هنر به نقل از اسکرین دیلی - «مدرسه فیلم برای یاد گرفتن جنبه ی تکنیکال خوب است اما شما را کارگردان نمی‌کند». این را برونو دومن فیلمساز فرانسوی می‌گوید  که یکی از فیلمسازان مهمی است که در قطر کلاس‌های کارگردانی برگزار می‌کنند.

 

دومن به تازگی فیلمی موزیکال راجع به ژاندارک را به پایان برده است. طبق گفته‌ها  فیلم جدید دومن شکل موزیکل محاکمه‌ی ژاندارک است. تجربه ای که به نظر می رسد چالشی جدید بر سر راه فیلمسازی این تحصیل‌کرده‌ی فلسفه‌ی دانشگاه سوربن است. در هر صورت مشخص است که فیلم جدید دومن یکی از گزینه های اصلی حضور در بخش اصلی جشنواره کن 2017 است.

 

دومن اخیراً در گفتگویی در باب حضورش در مدرسه‌ی فیلم دوحه ادعا کرده است که چون خودش هرگز در موسسه ی هنرهای سینمایی پذیرفته نشده است  از این رو حضورشبه عنوان مدرس در مدرسه سینمایی دوحه برایش بسیار جالب توجه بوده است. دومن همچنین در این مصاحبه به شوخی گفته که چون هرگز به نتوانسته در رشته‌ی سینما درس بخواند ترجیح داده به سمت خواندن فلسفه برود! هر چند او مدعی است که همین مورد تاثیر عمیقی بر حرفه‌ی آینده اش گذاشته است.

 

«برای من فلسفه مهمتر است یعنی مسائل مربوط به عرفان یا دین. من واقعاً معتقدم که دانشجویان به جای کلاس فیلمسازی بهتر است روی روحشان تمرکز کنند تا حرفی برای گفتن داشته باشند. کارهای من حاصل تامل فلسفی است و پرسشهایی راجع به ماهیت انسان».

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما