اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تقدیر جشنواره ونیز از کارگردان داغ سرخ

والتر هیل

 

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ از والتر هیل کارگردان سازنده «۴۸ ساعت» و «داغ سرخ» با اهدای جایزه افتخاری تجلیل می‌کند.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، والتر هیل کارگردان سرشناس فیلم‌هایی چون «۴۸ ساعت»، «سلحشوران» و «داغ سرخ» برای ساخت آثارش در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ۲۰۲۲ تجلیل می‌شود و جایزه کارتیه گلوری برای یک فیلمساز را دریافت می‌کند.




فیلم جدید هیل وسترنی با عنوان «مردن برای یک دلار» با بازی کریستوف والتس، ویلم دفو، ریچل برازنان و بنجامین برت نیز در بخش خارج از رقابتی امسال جشنواره نمایش داده می‌شود.


والتس برنده دو جایزه اسکار در این فیلم در نقش مکس برولند یک جایزه بگیر بازی کرده که در اعماق مکزیک با جو کریبنز با بازی دفو روبه رو می‌شود. کریبنز قماربازی حرفه‌ای، قانون شکن و دشمنی قسم خورده است که والتز سال‌ها پیش او را به زندان فرستاده بود.



جایزه افتخاری ونیز به فیلمسازی اهدا می‌شود که سهمی بدیع در صنعت فیلم معاصر داشته باشد.



هیل ۸۰ ساله که به عنوان احیا کننده فیلم‌های وسترن اکشن شهرت دارد، علاوه بر فیلم‌هایی که خودش خلق کرده در کنار ریدلی اسکات تهیه کننده فیلم علمی- تخیلی و ترسناک «بیگانه» بود و در ۳ دنباله بعدی نیز با وی همکاری کرد. وی به عنوان یکی از فیلمسازانی شناخته می‌شود که در دهه ۱۹۸۰ اولین گام‌ها را برای ساخت فیلم‌های اکشن برداشت. «آرامش جنوبی»، «تعصب شدید» و «جانی خوش تیپ» از دیگر فیلم‌های وی است. وی با فیلم وسترن اکشن «آخرین مرد ایستاده» با بازی بروس ویلیس در سال ۱۹۹۶ نیز موفقیت زیادی تجربه کرد.



مراسم اهدای جایزه به هیل ۶ سپتامبر در سالاگرانده ونیز و پیش از نمایش فیلم جدید وی، برگزار می‌شود. «مردن برای یک دلار» پاییز امسال در آمریکا و کانادا اکران می‌شود.



پیش از این اعلام شده بود جشنواره فیلم ونیز امسال از کاترین دونو نماد سینمای فرانسه با اعطای جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری قدردانی می‌کند.



هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) برگزار می‌شود. ریاست هیات داوران این دوره را جولیان مور بازیگر برنده جایزه اسکار برعهده دارد و لیلا حاتمی بازیگر ایرانی یکی از داوران بخش مسابقه اصلی این دوره است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما