اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«پنج برخورد غير معمول» امروز در گالري محسن


جلسه گفتگو با هنرمندان با معرفي چند پروژه هنري در عرصه عمومي ، امروز ـ چهارم اسفندماه ـ با عنوان «پنج برخورد غير معمول» در حالي گالري محسن برپا مي‌شود كه پروژه «سرخوشي بي‌دليل» اميرعلي قاسمي در حاشيه آن رونمايي خواهد شد.

در اين نشست نمايشگاه‌ها و پروژه‌هايي همچون «دريچه نخست» از سنندج با آثاري از ميکائيل رحماني،‌نمايشگاه «نشاني» در سنندج و «يادبود اردشير و بهمن محصص» در لاهيجان با آثاري از فواد شريفي، مجموعه «باغ کارخانه» در استان يزد با آثاري از گلرخ برومندي و حامد رشتيان، «چيدمان‌هاي محيطي اخير» در تهران با آثاري از الميرا ماه نيا در اين مجموعه مورد بررسي و نمايش قرار مي‌گيرند. 


همچنين پروژه «سرخوشي بي دليل» اميرعلي قاسمي از تهران در اين نشست رونمايي خواهد شد.


بر اساس اين خبر، پروژه «سرخوشي بي‌دليل» شامل فعاليت‌هايي است که نحوه‌هاي مختلف ارائه آثار هنري در حوزه عمومي و شهري را در بر مي‌گيرد و از هنرمندان دعوت مي‌کند تا ايده‌هايي براي نمايش آثارشان خارج از محيط گالري‌ها، در مکان‌هاي عمومي مثل فروشگاه‌ها ، دفاتر خدماتي و کارگاه‌ها در سطح شهر ارائه کنند.

نمايشگاه در مکان‌هاي مختلفي در سطح شهر بر پا خواهد شد و شامل مداخله و دستکاري در فضاهاي عمومي و چيدمان‌هاي موقعيت مدار و نمايشگاه‌هاي کوچک و سيار و هنرهاي اجرايي است.

طبق اعلام برگزاركنندگان؛«در رونمايي اين پروژه در گالري محسن، از فضاي گالري نه براي نمايش دادن آثار بلکه صرفا به عنوان محيطي پويا به منظور اطلاع رساني و تبادل نظر ميان مخاطبان و هنرمندان استفاده خواهد شد.

اين اتفاق در واقع تمريني است براي هنرمندان و علاقه‌مندان تا بتوانند در فضاي شهري و در تقابل با عموم مردم و گروهي که کمتر قدم در فضاي گالري‌ها مي‌نهند دست به اجراي آثاري بزنند که در کنار نمايش يک اثر هنري قابليت برقراري ارتباط با طيف گسترده تري از مردم و بر انگيختن چالش‌هاي اجتماعي معاصر را داراست.

به اين منظور، پروژه و هنرمندان آن به دنبال مکان‌هاي عمومي و نيمه عمومي مي‌گردند و سعي در برقراري ارتباط با افراد شاغل در حوزه‌هاي کاري مختلف در سطح شهر و گفتگو با آنان خواهند داشت.

بخشي از اين جريان به طور مشخص به مستند نگاري مراحل شکل گيري، رايزني و همفکري با صاحبان صنف براي نمايش دادن يا ندادن آثار اختصاص خواهد داشت. در نتيجه اين جريان از طريق عادات روزمره رايج ايرانيان در ارتباطات پيراموني‌شان، راهي براي گفتگو با مخاطبان وسيعتري مي‌گشايد تا هنر در حلقه اقشار خاص تا ابد محصور باقي نماند.

در بازه زماني يک ساله تعريف شده براي پروژه، هر ماه چندين پروژه از طريق وب سايت پروژه و بروشورهاي مختلف معرفي مي‌شود. اين اعلان، در عين حال فراخواني است باز براي تمام هنرمندان تا در صورت تمايل به اين پروژه بپيوندند و از ما براي اطلاع رساني کمک بگيرند.»

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما