اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

یک هنرمند ایرانی برگزیده فستیوال هنرهای تجسمی آتن

 

 

 

 

فرید امین الاسلام

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، یک اثر ویدئو آرت از ساخته‌های فرید امین‌الاسلام توانسته است در میان 450 اثر ارسالی از سراسر جهان، یکی از آثار برگزیده این رویداد هنری برای بخش نهائی و نمایش در بخش مسابقه انتخاب باشد.  فرید امین الاسلام، متولد تهران، کارشناسی مهندسی مکانیک و دانش آموخته عکاسی بصورت آزاد و شرکت در کلاس‌های آموزشی مختلف هنرهای معاصر است.

 او تا کنون در 2 نمایشگاه انفرادی و در 10 نمایشگاه گروهی در تهران شرکت داشته است.
 از دیگر فعالیت‌های هنری او می‌توان به:
 1391: شرکت در ورکشاپ ویدئوآرت عباس کیارستمی اسپانیا(شهرمورسیا)
 بهمن 1390:تقدیر شده جشنواره عکس شمسه
 مهر1391:منتخب مسابقه پرسبوک سوم در رشته ویدئو آرت
آذر1391- برگزیده اولین دوره جشنواره ویدئو آرتیست
 در وبگاه این فستیوال درباره این رویداد هنری نوشته شده است:
 ویدئو آرت هنری است با ویژگی‌های ارتباطی،‌ آموزشی و تفریحی که از راه‌های گوناگون ابراز می‌شود. امسال هنرمندان بسیاری از کشورهای مختلف جهان در این رقابت حضور دارند و بیش از 450 اثر قوی در این حوزه با هم به رقابت می‌پردازند.
ویدیو آرت با ظاهرشدن در قاب تلویزیون،‌ رایانه یا پنجره‌های فیزیکی نقش بررسی ابعاد مختلف زندگی مدرن را بر عهده دارد.


مسائلی چون جمع‌گرایی، معرف‌گرایی و همگون‌گرایی زندگی روزمره، پیشرفت بشری، ارتباطات و فرضیات مدرن تصویری را در پاسخ به زمان حال صورت می‌دهند که از طریق آن می‌توان گذشته را مورد نقد و بررسی قرارداد و درباره‌ی آینده سخن گفت.


برنامه‌ی امسال بخش ویدئو آرت بر روی قالب‌های انتزاعی تمرکز دارد که یا از طریق رسانه‌های دیجیتال و یا از راه نشان دادن بخش‌ها و نمادهای وابسته به شرایط فیزیکی،‌ روایت‌های شخصی و جمعی (که از معیارهای جامعه‌ی مدرن محسوب می‌شوند) به منصه ظهور می‌رسند.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما