اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برپایی چیدمانی از مجسمه‌های جان دیویس در لندن

 

 

Turner Contemporary اینستالیشنی از جان دیویس را ارائه نموده است که مجسمه‌های فیگوراتیو آزاردهنده آن به خاطره، زمان و شکنندگی بدن اشاره می‌کنند. این نمایشگاه در گالری Sunley چیدمان بزرگ «ارواح من»، مجموعه‌ای از مجسمه‌های مترسکی شکل با عنوان Deerson و کارهای جدید روی کاغذ هنرمند را گرد هم می‌آورد.


علاقه دیویس به حضور و سکنات انسان، او را در آغاز فعالیت از بسیاری از معاصرانش در مجسمه‌سازی بریتانیا متمایز کرد. وی در مورد پیکره‌های اولیه‌اش که اغلب از روی مدل قالبگیری شده و لباس به تن داشتند، می‌گوید: «می‌خواستم یک پیکره بسازم، نه اینکه همانند یک مجسمه باشد، بلکه بیشتر شبیه به یک آدم… می‌خواستم مجسمه‌های من بیشتر شبیه به زندگی در خیابان باشد.» کارهای جدیدتر دیویس ابتدا با ِگل رس مدلسازی، و سپس با برنز، پلی‌استر و فایبرگلاس قالبگیری می‌شوند. او این پیکره‌ها را بر اساس روابط به دقت طراحی شده، چیدمان می‌کند.

 

حیوانات و اشیای معمولی نظیر خانه در کارها ظاهر می‌شوند که بیشتر از نظر مضمونی به تجربه انسانی می‌پردازند. وی در مورد مجموعه Deerson می‌گوید: «این مجموعه از پیکره‌های مترسک مانند با ماه‌های [دورشان]، نوعی سلف‌پرتره هستند. هرگز قصد خلق این تصاویر را نداشتم، و زمانی که در سال ۲۰۱۰ تصادف کردم ایده‌های دیگری را در سر داشتم. زندگی‌ام همیشه در کارم نفوذ می‌کند؛ از این رو این تصاویر به صورت اجتناب ناپذیر و با اکراه ظاهر شدند. آنها کارهایی هستند که برای پذیرش و روبرو شدن با دوران بهبودی طولانی‌ام شکل گرفتند. اکنون، از نظر من، آنها ظاهرا زندگی خاص خودشان را دارند؛ مستقل از داستان من.

 

مترسک‌های دیوانه در حال رقص جان می‌گیرند، در اعتراضی به سرنوشت و سستی فیزیکی، همانند پیکره‌های آهنگ مترسک واترسون‌ها.» طراحی همواره جنبه مهمی از کار دیویس بوده است و مجسمه و طراحی به یک نسبت برای او ارزشمند هستند. طراحی‌های این اینستالیشن هم نشان می‌دهند چگونه این دو مدیوم یکدیگر را متاثر می‌کنند. جان دیویس(متولد ۱۹۴۶) تا کنون نمایشگاه‌های متعددی از جمله در تیت و نشنال پرتره گالری داشته است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما