اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مجسمه اهدایی تونی کرگ در هفته پایانی موزه هنرهای معاصر رونمایی شد

تونی کرگ

تونی کرگ در مراسم رونمایی از مجسمه «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کرده است، این مجسمه را یادمانی از گذرش از ایران دانست.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از مهرنیوز، مراسم رونمایی از مجسمه اهدایی تونی کرگ هنرمند آلمانی انگلیسی با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» ظهر امروز ۹ اردیبهشت ماه با حضور این هنرمند، مجید ملانورزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، نگار نادری پور عضو هیات مدیره انجمن مجسمه سازان و جمعی دیگر از هنرمندان مجسمه ساز در باغ موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

 

مجید ملانوروزی در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: امروز یکی از روزهای فراموش نشدنی موزه هنرهای معاصر تهران است. طی چهار سال گذشته ارتباطات و تعاملات خوبی با هنرمندان خارجی داشته ایم و از هنرمندان برجسته خارجی نیز دعوت به حضور کرده ایم.

 

وی، اهدای مجسمه «ریشه‌ها و سنگ‌ها» توسط تونی کرگ را یکی اتفاقات خوب سال ۹۷ برشمرد و افزود: سه سال قبل وقتی با تونی کرگ در دوسلدورف ملاقات کردم اصلا فکر نمی کردم که بتوانیم با وجود مشکلات مالی مان، نمایشگاه بزرگی از آثار تونی کرگ در اصفهان و تهران برگزار کنیم.

 

ملانوروزی به موضوع دیپلماسی فرهنگی تاکید کرد و گفت: نیاز به توضیح ندارد که اتفاقاتی نظیر برپایی نمایشگاه «ریشه‌ها و سنگ‌ها» و اهدای یک مجسمه از هنرمندی برجسته، به دیپلماسی فرهنگی می انجامد به ویژه اینکه سبب ایجاد تعامل فرهنگی و هنری بین هنرمندان ایرانی و خارجی می شود.

 

او در پایان سخنانش گفت: تعاملات بین هنرمندان ایران و خارج کشور سبب بهتر شدن چهره ایران در جهان می شود.

 

علی فرامرزی هنرمند پیشکسوت نقاش که در این مراسم حضور داشت، در سخنانی درباره تبادلات فرهنگی گفت: در دنیای متکثر امروز که هر روز ارتباطات رو به گسترش است، گفتگوی بین ملت ها و دولت ها از ضروریاتی است که بسیاری از امور را راحت و کوتاه می کند. امروز در اشکال مختلف دیپلماسی، گفتگوی فرهنگی جرو مهمترین ملزومات ارتباطی محسوب می شود و پایه هر ارتباطی را گفتگوی فرهنگی شکل می دهد.

 

او بیان کرد: خوشبختانه دیپلماسی فرهنگی به عنوان عصاره فرهنگ از نوعی گفتمان فرهنگی صحبت می کند که مبتنی بر صلح و مفاهمه است.

 

در ادامه مراسم، از مجسمه اهدایی تونی کرگ با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» توسط مجید ملانوروزی، علی محمد زارع، تونی کرگ و جمعی از هنرمندان حاضر در باغ موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی به عمل آمد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما