اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

در هفته تعطیلی‌ها، برخی گالری‌ها برنامه دارند

گالری هفت ثمر ماسک و گالری ثالث بوسه دزدانه



در نیمه خردادماه که شب‌های قدر و تعطیلی‌های ماه رمضان با تعطیلی‌های نیمه خردادماه همزمان شده و همه جا به دلیل ایام سوگواری تعطیل است برخی گالری‌ها افتتاحیه دارند.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، در زمانی که مکان‌های هنری دولتی تعطیل هستند علاقه‌مندان به هنر می‌توانند به برخی گالری‌های خصوصی سربزنند. با هم گالری‌هایی که در این هفته افتتاحیه خواهند داشت را مرور می‌کنیم.



گالری آتشزاد

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی و عکاسی با عنوان «تجربه های متفاوت» با کیوریتوری فرانک محبی و نمایش آثار ۲۲ هنرمند از روز جمعه ۱۱ خردادماه در گالری آتشزاد به آدرس خیابان شهید عباسپور (توانیر) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره ۲۳ افتتاح می شود.

افسانه باقری، مینا باقری، مهران بیابانی، طناز پریشان زاده، فاطمه جمشیدیان، نگار جمشیدی نژاد، راحله حاجیان، عاطفه حقیقی، پریسا رحمانی، آتنا رحیمی جعفری، افسانه سلیم بیاتی، مریم سراج، زهرا شعبانی، مریم عارفانی، شیرین غفاری، نرگس غیابی، لادن نژاد حسینی، سپیده نوروزی شلمانی، رامین نوروزی، سمیه هاشمی، پروین همرنگی، زهرا هوشیار و ماهرخ ملک اسامی هنرمندانی است که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در می آید.



گالری ثالث

نقاشی های تاها حامد با عنوان «بوسه دزدانه» از روز جمعه ۱۱ خرداد در گالری ثالث به نمایش در می آید. در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه که به قلم جاوید رمضانی نوشته شده است، می خوانیم: «کماکان مساله هنر و ناهنر مرزهای لغزانی را ایجاد می کند. آثار تاها حامد سواد تازه ای است بر بیانی تازه. تاها حامد جوان و پر کار، خود دلیل سرعت بالای تحول جهان تصویر زده ماست. جهانی که در حال عبور از توهم واقعیت فرم گرایانه و یا فرم واقع گرایانه است. مرزهای شهود هنری و عقلانیت ستیزی اقتصاد محور، وسیع‌تر از گذشته شده است. مجموعه «بوسه دزدانه» به حق عشق ممنوعی است که در پی انهدام هنر تقویم شده و آنچه در قالب تعلیم و نظریه به نقاشی امروز ما تبدیل شده، شکل گرفته است. کار ماده نقاش جسارتی است که از عقل جمعی زمان گریزان است.»

این نمایشگاه تا ۲۲ خردادماه برپاست. گالری ثالث واقع در خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۴۸ است.



گالری اُ

نمایشکاه عکس های سینا برومندی با عنوان «اکولوکیشن» از ۱۱ خرداد تا ۵ تیرماه در گالری اُ روی دیوار می رود. اکولوکیشن ابزاری است که توسط برخی از جانوران مانند خفاش استفاده می‌شود، به این شکل که جانور با فرستادن سیگنال‌های صوتی و آنالیز امواج منعکس‌ شده‌ آن‌ها موقعیت خود را در محیط اطرافش تشخیص می‌دهد. در مجموعه‌ پیش‌رو، ناظر یا مشاهده‌گر، ارتباط خود با محیط اطرافش را بوسیله‌ آنالیزِ شدتِ رزونانس و اختلال در رزونانس ذرات پیرامون خود کشف می‌کند.

گالری اُ در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول قرار دارد و شنبه ها تعطیل است.



گالری گویا

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «طبیعت» شامل آثار رضا اتفاق فر، سمیه رحیم لو، سعید پناه زاده، آرمین ولیپور، داود منصوری، نیوشا نیوش پور و حسن نادر علی از روز جمعه ۱۱ خردادماه در گالری گویا برگزار می شود و تا ۲۳ خردادماه ادامه خواهد داشت.



گالری هفت ثمر

نمایشگاه گروهی مجسمه (طراحی ماسک) شامل آثار ۵۸ هنرمند با عنوان «این من نیستم» توسط گروه هنری اورنگ و به کیوریتوری مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی روز جمعه ۱۱ خردادماه در گالری هفت ثمر افتتاح می شود و تا ۲۳ خرداد ادامه دارد.

مونا ارباسی، امید اکبری، مهسا امین زاده، زینب بابایی، شقایق بالندری، کوثر برغمدی، نسترن برقی، پانته‌آ بغدادی، مهناز پورولی، مژگان حسین اصلیان، سمیرا حمزه زاده، زهرا حیدری، هستی خادمی، آتنا دمی زاده، امیر راد، زهرا رحیمی، رکسانا رضایی، نیلوفر زاهد پور، مسعود زبان ران، علی زندی شفق، مهراد سالک، فاطمه ستاره، فریبا سلطانی، هایده سلطانیه، زهرا سلیمیان، فرناز صالحی،آناهیتا عاصیان، زهرا عاصیان، سمانه عباسی، معصومه عبدی، نورالدین علوی رستمی، هلیا علیکاهی، مریم عیسوی، مریم غیاثی، غزاله فدوی، محمد فراهانی،زهرا فروزند، روشنک فکور، زهرا فیض پور، کیانا قاسملو، ملیکا قدسی، امین قرقره چی، نگار کریمان، سارا محمدی، ساناز مجتهدی مقدم، فرزانه محجوبی، رها محرمی، نگین مشیری، زهرا مطلبی، مهیا مهربانی، میترا نصر، ماهدیس نصیر پور، محدثه نظر زاده، سمیه نورافشان، پروانه نوربخش، سمیرا نوشمهر، حوریه هاشمی و نسرین یوسفی، هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

گالری هفت ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما