اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پاورقی (Footnote) ساخته ژوزف سدار در کن 2011


فیلم footnote -  ساخته ژوزف سدار پاورقی

ژوزف سدار در چند سال گذشته جزء معدود کارگردانانی بوده است که مستقیما از اسرائیل توانسته است موفقیت‎هایی را کسب کند. علاقه‎مندان سینما در اسرائیل معمولا برای رسیدن به آرزوهای خود به هالیوود پای می‎گذارند اما سدار برخلاف آن‎ها در امریکا متولد شده و پس از اشغال فلسطین زمانی که پنج ساله بود به دارالسلام رفتند و همان‎جا فعالیت سینمایی‎اش را دنبال کرد.

 

فیلم پاورقی ساخته ژوزف سدار - footnote movie

 

سدار پس از ساخت چند فیلم در سال 2007 با ساخت درام جنگی Beaufort توانست هم نقره‎ای برلین را از آن خود کند و هم کاندیدای اسکار شود. او برای بار اول است که به جشنواره کن می‎آید. پاورقی داستان چشم و هم‎چشمی یک پدر و پسرش است. هر دو پروفسور هستند و مؤسسه رقیب یکدیگر را اداره می‎کنند. در این فیلم لیور اشکنازی، آلما زاک، آلبرت ایلوز، الیزا روسن و جکی لوی ایفای نقش کرده‎اند.

 

نویسنده: ژوزف سدار

محصول: اسرائیل

103 دقیقه

نام دیگر فیلم: Hearat Shulayim

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما