اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تام کروز در فیلم علمی-تخیلی ژاپنی ایفای نقش می‌کند

 

تام کروز

این اکشن علمی-تخیلی در حالی تام کروز را به عنوان بازیگر نقش اصلی خود معرفی کرد، که وی چند اکشن علمی-تخیلی در کارنامه سینمایی‌اش دارد.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، تام کروز می‌گوید بازی در فیلم اکشن یوکیکازه YUKIKAZE را به دلیل متفاوت بودن فیلم‌نامه آن انتخاب کرده و مطمئن است این فیلم، کاری بسیار متفاوت در کارنامه سینمایی او خواهد بود.

 

کروز پس از امضای قرارداد بازی در یوکیکازه گفت قصه کتاب چوهی کامبایاشی نویسنده ژاپنی را مدتی قبل خوانده و آن را بسیار پسندیده بود.

وی کتاب یوکیکازه را یکی از کتاب‌های محبوب چند سال اخیر می‌داند که مطالعه کرده و کل آن را طی مدت کوتاهی خوانده و تمام کرده است.

 قصه این کتاب علمی تخیلی در قرن بیست و یکم اتفاق می‌افتد .در شروع قصه، سه هفته از حمله و هجوم بی‌امان نیروهای بیگانه فضایی به کره زمین گذشته است.

این حمله از طریق یک گذرگاه و تونل هوایی سطح بالا صورت گرفته ،که از دل کهکشان به سمت کره زمین ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. نیروهای متجاوز بیگانه فضایی با یکدیگر متحد هستند و هدفشان از حمله به کره زمین، به اسارت در آوردن نوع بشر و تحمیل یک نوع برده‌داری نوین به آدم‌هاست.

اما در مقابل، مردم کره زمین هم بی‌کار نمی‌نشینند، آن‌ها ضمن مقابله با تهاجم بیگانگان فضایی، آنها را وادار می‌کنند از همان گذرگاه هوایی که به زمین حمله کرده‌اند، به کرات خودشان برگردند.

 رهبری عملیات علیه نیروهای متجاوز فضایی را یک گروه ویژه و ضربتی به نام اف آ اف به عهده دارد.این گروه ماموریت پیدا می‌کند به کره متجاوز در دل کهشکان سفر کند و با نابود کردن مقر فرماندهی آن‌ها، مانع از حمله دوباره‌شان به کره زمین شوند. در این میان، یک افسر به نام ری فوکای -که در نسخه سینمایی تام کروز نقش او را بازی خواهد کرد- به خودش ماموریت سفر به کره مهاجم را می‌دهد و ماجراهای اصلی قصه فیلم، از این جا شروع می‌شود.

هنوز زمانی برای شروع کار فیلم‌برداری یوکیکازه اعلام نشده است. اما پیش‌بینی می‌شود کلید فیلم‌برداری آن اوایل سال جدید میلادی زده شود.

منابع نزدیک به پروژه می‌گویند هزینه تولید آن بالا خواهد بود و بیش از صد میلیون دلار خواهد شد. بخش مهمی از این رقم، خرج دکورها لباس‌ها و جلوه‌های ویژه آن خواهد شد.تهیه کنندگی این کار به عهده کمپانی برادران وارنر است.

 تام کروز این روزها از موفقیت مالی 37 میلیون دلاری فیلم تازه‌اش فراموشی در سه روز اول نمایش خود در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی بسیار شاد است.پیش‌بینی می‌شود این اکشن دلهره‌آور آینده نگرانه، تبدیل به اولین فیلم موفق و پرفروش تام کروز در چهار سال اخیر شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما