اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فروید و یونگ در اثری از دیوید کراننبرگ به تصویر کشیده می‎شوند

 

 

 

دیوید کراننبرگ کارگردان بزرگ کانادایی پس از چند همکاری موفق با ویگو مورتنسن این بار یک نقش بسیار مهم و دوران ساز را به مورتنسن سپرده است. آن‎ها در سابقه جنایی A History of Violence و پیمانهای شرقی Eastern Promises همکاری موفقی داشته و سومین همکاری خود را در سبک خطرناک A Dangerous Method خواهند داشت. مورتنسن در نقش «زیگموند فروید» یکی از بزرگترین نظریه‎پرداز قرن بیستم که با نظریاتش لرزه‎ای بر پیکره علوم انسانی و هنر انداخت بازی خواهد کرد. تأثیر فروید و نظریات روانکاوی تا جایی بود که قرن بیستم را قرن روانکاوی لقب دادند. فیلم‎هایی دیگر در مورد فروید جسته و گریخته ساخته شده است ولی هیچکدام موفق نبودند.

 

A Dangerous Method سبک خطرناک

 

در سبک خطرناک مسئله فروید در اولویت قرار ندارد بلکه مسئله اصلی به هم خوردن رابطه مونیخ و زوریخ با شروع جنگ جهانی اول است. «کارل گوستاو یونگ» یکی از برجسته‎ترین شاگردان فروید محسوب می‎شد که با این جنگ نه تنها از نظر مسافتی بلکه از بعضی عقاید استادش هم به دور ماند. یونگ با طرح ناخودآگاه و رابطه تأثیر گذارش بر زندگی مسیر تازه‎ای را در باب روانکاوی باز کرد. میشائیل فاسبیندر در نقش یونگ ظاهر خواهد شد.

به نام سابینا اسپیلرین انگیخته کرد که

 کراننبرگ جزء کارگردانان صاحب سبک سینما به شمار می‎رود که در دهه 1980 چندین فیلم را بر پایه مباحث روانکاوی ساخته است. شاید آشنا بودن این کارگردان سبب ساخت فیلم موفقی در این زمینه به حساب آید. سبک خطرناک با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته کریستوفر همپتون ساخته خواهد شد. همپتون در سال 1989 برای ارتباطات خطرناک Dangerous Liaisonsجایزه اسکار بهترین فیلمنامه را دریافت کرد و بار دیگر برای تاوان Atonement کاندید این جایزه شد.

کارل یونگ نظریات خود را بیشتر بر پایه احوالات یکی از مریض‎های روحی خود

نقش سابینا را کیرا نایتلی بازی خواهد کرد. وینسنت کسل بازیگر توانمند فرانسوی هم که در پیمانهای شرقی کراننبرگ حضور داشت قرار است به گروه ملحق شود. این فیلم برای اکران در سال 2011 آماده خواه شد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما