اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اتفاقات عجیب در مورد نمایشگاه نقاشی تهمینه میلانی، او عذرخواهی کرد اما مصاحبه مدیر گالری باز هم حاشیه آفرید

اثر تهمینه میلانی و جنی میلیهاو نمایشگاه فیلم‌هایی که نساختم

تهمینه میلانی فیلمساز قدیمی سینمای ایران نمایشگاه نقاشی‌هایش با نام «فیلم‌هایی که نساختم» در گالری ایوان جمعه ۱۶ شهریور ماه افتتاح کرد که پس از حواشی بسیار لغو شد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، نمایشگاه «فیلم‌هایی که نساختم» از سوی گالری ایوان لغو شد تا حواشی پیش آمده فروکش کند. هنرمندان و برخی مخاطبان گالری ایوان ابتدا از وقت نمایشگاه دادن به اشخاص مشهور که آثارشان کیفیت لازم را ندارد گلایه‌مند بودند و این امر با کپی بودن آثار از جِنی میلی‌هوف هنرمند اسرائیلی که در بالا مشاهده می‌کنید بالاتر گرفت. این کارگردان سینما که به نمایشگاه لغو شده‌اش روبه‌رو شد ابتدا زیر بار نرفت ولی خیلی زود کپی بودن اثر را پذیرفت و عذرخواهی کرد.

 

میلانی در اینستاگرام خود نوشت: «از این بابت قلبا متاسفم این تابلو را از نمایشگاه خارج و‌ صدمه‌ی وارد شده را جبران می‌کنم. حقیقتا نمی دانستم که این تصویر که احتمالا روی یک‌کارت پستال برایم ارسال شده در ناخوداگاهم نقش بسته است. ایشان را تا دیشب نمی شناختم و‌ حتما از ایشان هم عذرخواهی خواهم کرد.»

 

کارگردان فیلم‌های «دو زن» و «واکنش پنجم» لغو نمایشگاه را با تصمیم خود اعلام کرد تا صدمه وارد شده جبران شود اما مصاحبه مدیر گالری ایوان همه چیز را بر هم ریخت.

 

حوری قدیمی در گفت‌وگویی با شرق اعلام کرد: «من بعد از اینکه متوجه هجمه‌ها شدم و کار این خانم را دیدم، متوجه شدم که متأسفانه کار کپی است! ما حتی برخی از آثار را که به نظرمان کمی مشکل‌دار به نظر می‌رسید از همان ابتدا کنار گذاشته بودیم. به همین دلیل تصمیم گرفتم که نمایشگاه را ملغی کنم. من واقعا از عموم مخاطبان نهایت عذرخواهی را می‌کنم. بالاخره ممکن است در هر کاری چنین اشتباهاتی پیش بیاید! من روند برگزاری این نمایشگاه را به کارشناس هنری این پروژه و معرف خانم میلانی واگذار کردم. ضمن اینکه درباره نمایشگاه خانم میلانی، به اعتبار و صحت حرف‌ها و روش کاری ایشان اعتماد کردم. ممکن است ایشان از من دلخور شده باشند، اما من دیگر نمی‌توانستم بیش از این به حیثیت گالری خودم ضربه وارد کنم»!



 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما